A kvíz indításához be kell jelentkezni!
Játékszabály
A bejelentkezés
A játékot regisztrált olvasóink használhatják, melyet a regisztráció során használt azonosító és jelszó megadásával lehet megkezdeni.
A pálya
A pálya 42 mezőből áll, melyen a 6 témakör (a portálon ezek a rovatok) mindegyike 7-szer, egymást véletlenszerűen követve fordul elő. A témakörök fajtáit különböző, de témakörönként természetesen azonos színű ikonok, illetve a témakörök kezdőbetűi jelölik. A játék célja az, hogy a dobókockák által kisorsolt ütemben, a játékos minél több helyes válasz megadásával haladjon végig a pályán és – amennyiben elérte a továbblépéshez szükséges pontszámot – egyre magasabb játékszintre lépjen tovább.
A mezők
Minden játékmenet 12 kérdést tartalmaz. A 3 dobókocka véletlenszerű eredménye közül a játékos megválaszthatja, hogy a három ponteredmény közül melyikkel lépjen előre. Ennek a választási lehetőségnek elsősorban akkor van jelentősége, ha a játékos szándékosan kíván egy bizonyos témakörre lépni és ott kérdést kapni, illetve abban az esetben, ha valamely témakört és persze a vele járó kérdést előrelátóan el akar kerülni.
A kérdések
A különböző tematikájú (politika, gazdaság, kultúra, sport, bulvár, tudománytörténet) kérdéseket a program véletlenszerűen hozza játékba. A kérdések tartalma a huszadikszazad.hu című portál addig bemutatott időszakához igazodik. A kérdéseket egyenként úgy kell megválaszolni, hogy a felajánlott 3+1 (a negyedik opció minden esetben a Passz) lehetséges megoldás közül ki kell választani a helyeset. A megjelenő kérdésdobozban minden esetben megjelenik a kérdéssel kapcsolatos évszám és a kérdés tematikája.
Az idő
Minden, egyenként 12 kérdésből álló játékmenetre 15 perc áll rendelkezésre. Természetesen valamilyen válaszadási nehézség esetén a játékosnak lehetősége van arra, hogy a huszadikszazad.hu portálján, esetleg egyéb helyeken utánanézzen a helyes válasznak – a 15 percből még hátralevő idővel mindenki szabadon gazdálkodhat. A rendelkezésre álló 15 perc visszaszámlálása az első kérdés megjelenése után indul.
A játék
Kvízjátékunkban összesen 8 szint érhető el. A játék első számú célja az, hogy a játékos egy játék során minél magasabb szintre jusson, esetleg elérje a legmagasabbat, a nyolcadik fokozatot. Amennyiben valaki tudásával, felkészültségével, esetleg szerencséjével eléri az adott szinthez szükséges pontszámot, azt természetesen továbbviszi a következő szintre, ami nagyon jól jöhet majd az egyre szigorodó továbblépési feltételek során. Bárhol is álljon egy játékos, amennyiben nem éri el a következő fokozathoz szükséges pontszámot, visszaesik a legelső szintre.
A pontok
Minden egyes jó válasz 200 pontot ér, rossz válasz esetén 100 pont kerül levonásra. Az egy játékmenetben elérhető maximális - 12 hibátlan válasz esetén elérhető - pontszám ezek szerint 2400 (12x200). A válaszadás során minden esetben lehetőség van egy negyedik lehetőség, a „Passz” választására is. Ezt abban az esetben érdemes választani, ha valaki nem szeretné az esetleges rossz válaszával együtt járó pontlevonással sújtani addig megszerzett összpontszámát. „Passz” esetén minden marad a régiben, az addig megszerzett pontszám változatlan marad.
A szintek
A táblázat azt mutatja meg, hogy egy adott szinten (ennek fokozatát a játékos minden esetben látja) hány pont összegyűjtése szükséges ahhoz, hogy a következő fokozatra továbbléphessen valaki, és azon folytathassa a megkezdett játékot.
I. szint ........... 1.000 pont
II. szint ......... 2.200 pont
III. szint ....... 3.600 pont
IV. szint ........ 5.200 pont
V. szint .......... 7.000 pont
VI. szint ........ 9.000 pont
VII. szint ...... 11.200 pont
VIII. szint .... 13.600 pont
A toplista
A kvízjáték oldalán mindenki figyelemmel kísérheti a játék eredmények alakulását. A táblázat legfontosabb adata a játékos pillanatnyi helyezése és pontszáma. Ez utóbbi érték a játékos összes megszerzett pontszámának és az elindított összes játékának a hányadosa. A táblázatból egy-egy játékos szintenként megszerzett átlagpontszáma is megtalálható.
Minden Látogatónknak sok sikert és jó játékot kívánunk!