Kedves Olvasók!
10 éve jelent meg először a huszadikszazad.hu! Látogatóink akkor egy új, addig nem látott online formátummal tal&aacu...
Fórum >
Hozzászólások cikkekhez >
Tudomány-technika >
Kormányozható léghajó és az óceánjáró repülőgép
2
|
2012-02-20 10:57:55
Egészen pontosan 404,000 ft3 volt a kapacitása. A képen látható léghajó a "K-osztályú" léghajók prototípusa. 1937-38-ban építették és kezdte meg a repüléseket. Az amerikai hadsereg számos új műszert és műszaki újítást épített be ezekbe a típusokba. "Népszerű" széria volt mert több mint 130 darab készült belőle. (Az "L-oszályból csak 22).
Az amerikai, brit, stb. zeppelineket helytelenül hívják Zeppelinnek. Nem túl sok közük volt a németországi gyárhoz. Termesztésen az egyedi "szivar forma" miatt nevezik az összes ilyen alakú léghajót Zeppelinnek.
Hadizsákmányból és ipari kémkedésből kerültek ki a tervek, roncsok, hajók stb. Németországból. Ezek voltak a külföldi gyártású léghajók alapjai.
Egy kis érdekeség még a végére: Ezeket a léghajókat a Goodyear Aircraft Company és Goodyear-Zeppelin and Corporation gyártotta.
A Hindenburg katasztrófája után véget ért a léghajózás aranykora. A II. világháború végével véglegesen lezárul ez a korszak. Mégis az utolsó amerikai K-osztályú léghajót csak 1953 márciusában nyugdíjazta az amerikai hadsereg.
Az amerikai, brit, stb. zeppelineket helytelenül hívják Zeppelinnek. Nem túl sok közük volt a németországi gyárhoz. Termesztésen az egyedi "szivar forma" miatt nevezik az összes ilyen alakú léghajót Zeppelinnek.
Hadizsákmányból és ipari kémkedésből kerültek ki a tervek, roncsok, hajók stb. Németországból. Ezek voltak a külföldi gyártású léghajók alapjai.
Egy kis érdekeség még a végére: Ezeket a léghajókat a Goodyear Aircraft Company és Goodyear-Zeppelin and Corporation gyártotta.
A Hindenburg katasztrófája után véget ért a léghajózás aranykora. A II. világháború végével véglegesen lezárul ez a korszak. Mégis az utolsó amerikai K-osztályú léghajót csak 1953 márciusában nyugdíjazta az amerikai hadsereg.
Összes hozzászólása:92
1
|
2012-02-20 10:57:55
Ez a téma az alábbi cikkhez kapcsolódó hozzászólásokat tartalmazza:
Kormányozható léghajó és az óceánjáró repülőgép
Kormányozható léghajó és az óceánjáró repülőgép
Összes hozzászólása:119
2015|10|22
Sorscédulák a nagy háborúból
(Cseke Gábor olvasónaplója)
Az Ismeretlen Katona halálát ismerős...
Cseke Gábor olvasónaplója
Már nem emlékszem, sírtam-e akkor, de hogy meg voltam rendülve, az egyszer szent....
2013|08|01
A népeket, etnikumokat, fajokat megcélzó anekdotizálás, bár sok esetben érzékenységet sértő, túlzó...
2012|10|07
Horthy és Kádár
Horthy Miklósról 1945 óta, Kádár Jánosról a rendszerváltás után, de főképp az elmúlt néhány évben számos dolgozat született, publicisztikai,...
2011|07|17
Egy cikk margójára, azaz a hazudozás mesterfoka
Született egykoron egy találó vicc a TASSZ, a szovjet távirati iroda jelentéséről: „Tegnapi jelentésünkbe...
2011|06|02
Bűnösök vagyunk mi…
…akár a többi nép. Ez igaz, de nem jogosít fel bennünket, magyarokat az elhallgatásra, a letagadásra, még akkor sem, ha Cseres...