Az oké, hogy lassabban ment az infó 1918-ban, de úgy gondolom, hogy attól még nem voltak a régiek hülyék. Tass elég közel van a fővároshoz (az akkori ország-viszonylatban meg pláne). Csak képben van egy művelt Pesti ember azzal, hogy mi merre van. Pláne ha újságíró... Valószínűleg a konkurencia előtt akarták leközölni a cikket. Mondjuk volt ideje az írónak, mert ugyanis a baleset 1918 árp. 7-én vasárnap hajnali 3-óra körül történhetett. Szóval a hétfő lapzártáig volt idő bőven. A korabeli konkurens sajtó mind Ráckevét említi. Ez meg azért érdekes, mert Tasshoz képest az a Duna túloldalán van. Demográfiailag fogalmam sincs, hogy 1918-ban hogyan állt a lakosság, de szerintem Ráckeve nagyobb volt, mint a cikkben említett helység. Na erről ennyit. Ezt írták akkor ez van...
Kicsit a balesetről: Vasárnap már körbesürgönyözték az országot, a katasztrófával kapcsolatban. A Bajai Független Ujságot nevezik meg bizonyos források a szerencsétlenség első tudósítójának. 1918. április 9. keddi szám: „Esti hat órakor aztán megjött a bizonyosság, amely azonban irtózatosabb, rettenetesebb volt a bizonytalanságnál is. Megtudtuk a legrémesebb valóságot. A hír, hogy a két hajó zátonyra futott nem volt igaz. A valóság az, hogy megismétlődött a tavalyi irtózatos hajókatasztrófa. Megismétlődött majdnem pontosan az évfordulóra, csak egy-két nappal korábban történik mostani katasztrófa mint tavaly. Ezúttal nem teherhajó ment neki a személyszállítónak, hanem a Budapestről Bajára igyekvő Szófia teljes gőzzel szelte ketté a felfelé úszó Drina nevű gőzöst."
Az tény hogy a baleset a dunai hajózás egyik legsúlyosabb katasztrófája volt. A Duna 64 embernek lett a sírja.
Más: Döntetlenben kiegyezhetünk, hogy Tass Dunamenti és nem Duna parti település.
Gerjen-Kalocsa kompnál azért nevezzük „kalocsai kompnak" mert Kalocsa és a kikötő között már nincs település.
Amit az internetet illeti, tudja a fene lehet, hogy már titokban használták az amcsik.

. Bár a Drótpósta az első lépés volt az internet felé...