Kedves Olvasók!
10 éve jelent meg először a huszadikszazad.hu! Látogatóink akkor egy új, addig nem látott online formátummal tal&aacu...
VEZÉRCIKK
1929-ben megállítjuk a virtuális időt, most nyolc héten át tematikus számok következnek, a rovatvezető-szerkesztők négy témában tallóznak. Érdekes és felettébb tanulságos dolog így, egy-egy téma köré csoportosítva egyben látni-olvasni a század első harmadának legfontosabb, legérdekesebb...
ROVATOK
Végre van uj kormány. Nem uj, mert hiszen a politikai személyanyaghiány miatt ez is csak fejelés. Vasárnap megalakult, nem a legjobb kilátások mellett a kormány. Két uj ember van benne, két tárcát elcseréltek s...
A vasipar egyike azoknak a kevés iparágaknak, amelyek hazánkban a trösztszerű fejlődés utján haladnak. Ennek folytán még akkor is érdekkel birna a fejlődés eddigi irányzatának a vizsgálata, ha a vasipar nem volna...
Vászon. Homály. Rikoltó hirdetések.
Muzsika. Híradó. A film pereg.
Lóverseny. Autók. Pisze flapperek.
Gengszter. Detektív. A lyoni érsek.
New York-i árvaház, ezer gyerek......
Rádió és a repülés, a modern technikának ez a két legfiatalabb hajtása napról-napra szorosabb viszonyba kerülnek egymással. A repülőgép közlekedés biztonságának egyik legerősebb pillére lesz a drótnélküli telefón,...
A magyar sportra figyelő szemek tegnap délután vívóinkra irányultak. Kardvívóinkra, akik utolsó reménységeink, akik utolsónak állnak ki azok közül, akiktől magyar győzelmet remélni lehet. Nos, vívóink derekasan...
Kultúra
Tudomány-technika
Sport
Veretlen boxgárdánk fényesen verte Európa legjobbjait
Magyarország – Németország 10:6 A boxolósport amatőr...
Kultúra
Tudomány-technika
Tudomány-technika
Politika
Közeledés a kormány és a fajvédők között
A politikai helyzet az utóbbi hetekben különösen kiélesedett. A...
Bulvár
Haller István a destruktiv sajtóról
A Katolikus Sajtó hölgybizottság ma tartotta ülését a Mesterülés 19....
Bulvár
2015|10|22 - Szerző: Cseke Gábor
Sorscédulák a nagy háborúból
(Cseke Gábor olvasónaplója)
Az Ismeretlen Katona halálát ismerős...
2013|09|16 - Szerző: Cseke Gábor
Cseke Gábor olvasónaplója
Már nem emlékszem, sírtam-e akkor, de hogy meg voltam rendülve, az egyszer szent....
2012|10|07 - Szerző: Ujlaky István
Horthy és Kádár
Horthy Miklósról 1945 óta, Kádár Jánosról a rendszerváltás után, de főképp az elmúlt néhány évben számos dolgozat született, publicisztikai,...
2011|07|17 - Szerző: Tánczos G. Károly
Egy cikk margójára, azaz a hazudozás mesterfoka
Született egykoron egy találó vicc a TASSZ, a szovjet távirati iroda jelentéséről: „Tegnapi jelentésünkbe...
"A nagy kérdés a helyzetem, hogy fut velem, vagy jön felém a síneken. Mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk a síneken." (Presser Gábor-Sztevanovity Dusán: A síneken).
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
1886. január 29-én Mannheimben Karl Benz szabadalmaztatásra jelentette be legfontosabb találmányát: egy háromkerekű gázmotorral hajtott járművet. Ugyanebben az évben fejezte be Gottlieb Daimler Cannstattban motorral hajtott hintóját.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.