Kedves Olvasók!
10 éve jelent meg először a huszadikszazad.hu! Látogatóink akkor egy új, addig nem látott online formátummal tal&aacu...
VEZÉRCIKK
1929-ben megállítjuk a virtuális időt, most nyolc héten át tematikus számok következnek, a rovatvezető-szerkesztők négy témában tallóznak. Érdekes és felettébb tanulságos dolog így, egy-egy téma köré csoportosítva egyben látni-olvasni a század első harmadának legfontosabb, legérdekesebb...
ROVATOK
Széll miniszterelnök, miután pénteken az ország nagy számú főméltóságaival együtt jelen volt Szilágyi Dezső temetésén, vasárnap Ischlbe utazott a királyhoz. Magyarázata nem szorúl, hogy az úgynevezett folyó ügyeken...
Most szabadult fel az első kilencz, 1897-ben létesített mintagazdaság, vagyis mivel az illető gazdák a mondott idő óta kifogástalanúl megfeleltek feladatuknak, most az állam által nekik használatra adott gazdasági...
A harcz elején hogy veletek voltam!
Allához és Istenhez imádkoztam,
- Örekegy Ő, csak neve más, -
Hogy orczáját fordítná tifelétek,
Hadd újúlna még régi dicsőségtek,
S ne szállna rá fogyatkozás...
...
A háború alatt sokszor történt repülőszerencsétlenség a miatt, hogy valamely ellenséges golyó a forgó csavarszárnyat eltalálta és elszakította. Néha a nagy czentrifugális erő hatása alatt is leszakadt a csavarszárny....
A meráni férfi páros döntőjének grandiózus küzdelme – mint megírtuk – az ötödik szetben 5:4 állásnál félbemaradt, Kehrling és Froitzheim minden erőfeszítése ellenére sem tudja megadásra kényszeríteni...
Gazdaság
A magyar automobil- és repülőgépgyártás a háboru alatt
A háboru alatt a magyar automobilipar is nagy mértékben fellendült....
Tudomány-technika
Junkers Hugó, a repülőgép tökéletesítője 1.
A német tudós és a gyakorlati élet - A német tudomány ma már nem...
Bulvár
Gazdaság
Politika
Kultúra
Tudomány-technika
Gazdaság
A földmívelésügyi kormány beruházásai
A födmívelésügyi kormány, mint Schandl Károly az Új Barázdának tett...
Bulvár
2015|10|22 - Szerző: Cseke Gábor
Sorscédulák a nagy háborúból
(Cseke Gábor olvasónaplója)
Az Ismeretlen Katona halálát ismerős...
2013|09|16 - Szerző: Cseke Gábor
Cseke Gábor olvasónaplója
Már nem emlékszem, sírtam-e akkor, de hogy meg voltam rendülve, az egyszer szent....
2012|10|07 - Szerző: Ujlaky István
Horthy és Kádár
Horthy Miklósról 1945 óta, Kádár Jánosról a rendszerváltás után, de főképp az elmúlt néhány évben számos dolgozat született, publicisztikai,...
2011|07|17 - Szerző: Tánczos G. Károly
Egy cikk margójára, azaz a hazudozás mesterfoka
Született egykoron egy találó vicc a TASSZ, a szovjet távirati iroda jelentéséről: „Tegnapi jelentésünkbe...
"A nagy kérdés a helyzetem, hogy fut velem, vagy jön felém a síneken. Mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk a síneken." (Presser Gábor-Sztevanovity Dusán: A síneken).
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
1886. január 29-én Mannheimben Karl Benz szabadalmaztatásra jelentette be legfontosabb találmányát: egy háromkerekű gázmotorral hajtott járművet. Ugyanebben az évben fejezte be Gottlieb Daimler Cannstattban motorral hajtott hintóját.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.