A tulajdonképeni darabáruforgalom, Délnémetország felől, a sokoldalu kiviteli tilalomra való tekintettel, még mindig csökken, azonban annál inkább emelkedik Wien és Budapest között és a főváros felől. Eléggé nagy ezenfelül a hajóállomásoknak helyközi darabáru forgalma is, de nehezen élénkül az átrakodó állomásoké.
A budapesti kikötőben, a hajók, a héten 131.000 métermázsa darabáru forgalmat bonyolitottak le, melyből a helyben való föladásra 59.000 métermázsa jutott.
Szenet és kokszot a hajók keveset szállitanak a felső viszonylatok felől, még pedig nemcsak az uszályhajók hiányának, hanem annak következtében is, hogy a vasutnak, erre a célra, mostanában kevés ideje akad. A belföldi szénforgalom a szükségletet teljesen födözi.
Épületfa, a Dráva felől, ahol a rakodó partokról a viz már legnagyobb részben elapadt, ma már több kerül szállitásra, mint eddig, de rendeltetési helye csak elvétve Regensburg, hanem inkább Wien és Budapest.
A tüzifaforgalom a viszonyokhoz mérten lanyha, valamint lanyha a megfogyatkozott épitkezés következtében a terméskő-, tégla- és cementszállitás is. Homokot és kavicsot a héten a hajók 122,000 métermázsát hoztak a fővárosba.
Az utasforgalom, a szomszédos viszonylatokban a nyári lakóknak költözködése, a hosszabb vonalszakaszokon pedig a megjavult időjárásnak következtében, általában élénkül és az utashajók a személyszállitáson kivül az élelmi szereknek és a darabárunak szállitásában is kellő módon részt vesznek, hogy az áru minél gyorsabban rendeltetési helyére jusson. Az utashajóknak forgalma május elsejétől kezdve minden lehetséges viszonylatban megindult.