Egy modern s esetleg beváló ujdonságról adunk hirt, még pedig egy sorompójelző készülékről, melynek fényerejét acetilén szolgáltatja, és pedig nem kalcium-karbidból fejlődő, hanem acélpalackban levő acetonban oldott folyós acetilén. Az acélpalackon kivül nyomásszabályozó, bekapcsoló és elzáró ventil tartozik a csővezetéken és lámpán kivül a készülékhez.
A lámpaszerkezet leirásába nem bocsátkozunk, csak azt emlitjük meg, hogy mig a jelző lámpa a sorompó közepén van elhelyezve, az acetilénes palack a nyomásszabályozó a sorompó nehezékkel ellátott tuskójára van szerelve, honnan csővezeték vonul a lámpához. A szerkezet ugy müködik, hogy akkor, midőn a sorompó a levegőben van, a lámpa nem világit, abban a pillanatban azonban, amidőn a sorompó leereszkedik a lámpa fénye felvillan. A fény a sorompó leeresztett állapotában minden tized másodpercben kialszik, majd ujra felvillan. Hasonlóan a világitótornyok reflektorainak müködéséhez.
Az uj lámpaszerkezet hasznosságát kétségkivül azok fogják legjobban megérteni, kik gyakran járnak hosszu éjjeken át sötét országutakon, autón, vagy motorkerékpáron. Való, hogy a lámpa, ha általános alkalmazásra fog találni, sok balesetet fog meggátolni a sorompók körül.
A kérdés csupán csak az, hogy azon esetben, ha valami megvadult szekér, vagy szeles autó mégis nekiszalad minden jelzés dacára a sorompónak, a szelepen át az acetilénpalackba visszacsapó láng a lámpa összezuzodásakor nem robbantja-e fel a jámbor autózót gépével egyetemben, aki a jelzőlámpa nélkül máskülönben csupán sorompótöréssel szabadult volna ki a kalandból.