A darabáruforgalom, kivált egész uszályrakományokban és főképen Bécs és Délnémetország felől elég élénken indult meg, de a Budapestről lefelé irányuló darabáruszállitás is, minden esetre nagyobb arányokat fog ölteni a jelenleginél.
A Balkánállamok és Levante a magyarországi darabárurendelés iránt egyelőre tartózkodó állásponton látszanak lenni. Ennek az oka nemcsak az osztrák és a délnémet versenyben keresendő, hanem a Duna torkolata felöl beözönlő amerikai, orosz, nyugot európai és olasz darabáru tömkelegének hatásában is.
Mindenesetre idején való lenne, ha exportörjeink kellő gondot forditanának arra, hogy a keleten, lábukat ott, ahol még lefoglalatlan tért találnak, megvessék; egyébként pedig ott, ahol silány minőségü külföldi áruval állanak szemben, bátran versenyre keljenek. A szénszállitás máris megindult és rövidesen nagy arányuvá fog fejlődni nemcsak a helyi és a belföldi viszonylatokban, hanem különösen a wieni és a pozsonyi átrakodókról Szerbia felé; mert ebben a két viszonylatban a tél folyamán igen nagy kötések jöttek létre.
Az épületfaforgalom, bár a téli készlet bőséges kissé lanyhán indul, de előre látható, hogy a helyzet hamarosan változni fog, mert az érdekeltség kénytelen azzal a körülménnyel számot vetni, hogy a Szávának és mellékvizeinek kedvező tavaszi vizállását kiaknázza arra nézve, hogy a fát helyszini kikötőkben rakja uszályhajókba és ne keljen azt a vizig messziről és nagy költséggel szállitani. A tüzifaforgalom lanyha.
A terméskőszállitás nagy arányokban csak akkor fog megindulni, ha a szabályozási munkák, melyeket egyelőre a nagy vizállás hátráltat, kellő mértékben megkezdődnek. Tégla szállitásra sok az előjegyzés. A homok- és a kavicsforgalom a főváros felé már megindult.
Az utasszállitás eddig egyelőre csak rövid helyi viszonylatokra korlátozódott, de március 15-étől kezdve, amikor a Magyar királyi folyam- és tengerhajózási részvénytársaság a járatokat Vukovár-Ujvidék, Baja-Apatin, Zimony-Galac és Budapest-Visegrád-Dömös között meginditja, nagyobb lendületet fog nyerni.