Kicserélhető czipőtalp
Mindenesetre nagy szenzácziója a czipőiparnak az a czipő, a melynek sarkát, talpát kényelmesen ki lehet cserélni. A felsőbőrt különleges eljárással végtelenül ellenállóvá és vizmentessé készitik ki, a talpat és a sarkat pedig akkor cserélik ki, a mikor épp tetszik. Sőt kicserélés közben felesleges levetni a czipőt s ilyen módon a bálteremből nyugodt lélekkel lehet hegymászásra indulni. Ezeket a különleges czipőket Londonban máris 20.000 ember viseli és kisérleteznek vele a hadseregben is. Ha a találmány beválik, akkor a czipőszükséglet felére csökken és egyuttal hanyatlanak a czipőárak is.
A legnagyobb gyujtógyár
Nem Amerika, hanem Svédország vezet a gyujtók tömeges termelésében. A Skareborg Läm kerületben levő Tidulum város háromezer lakója kivétel nélkül gyujtógyártással foglalkozik. Valamennyi a világ legnagyobb gyujtógyárának, a „Vulkán”-nak mühelyeiben dolgoznak. A gyár gyufának évenként 600.000 köbméter fát dolgoz föl. A közepes napi produkczió 200 milliárd szál gyujtó, vagyis évenként 73 milliárd. A napi 900.000 dobozt háromszáz elektromossággal hajtott gép vágja és czimlapozza.
A világ leggyorsabb hajója
Ez idő szerint a Novik nevü orosz torpedóczirkáló tekinthető a világ leggyorsabb hajójának. A torpedóczirkálót egy hamburgi gyárban épitették. Gépe 41 ezer lóerejü és ezzel a géppel óránként harminczhat tengeri mértföldnyi utat tesz meg. Ekkora utat egy óra alatt még egyetlen vizi jármü sem tudott befutni. A leggyorsabb angol torpedóhajó 31, a négy világhirü japán topredózuzó: az Umikaze, Jamakaze, Sakura és Tasibana 33 tengeri mérföld sebességgel száguld, monarchiánk most épülő 800 tonnás torpedózuzói 32.5 tengeri mértföld sebességgel fognak járni. Az 1280 tonnás orosz Novik tehát mindezeket messze tulszárnyalja. Gépe turbinás és olajtüzelésre van berendezve. De előre meg lehet jósolni, hogy dicsőségének napjai meg vannak számlálva s ha mások nem, a japánok bizonyosan tulliczitálják az orosz gőzös rekordját.