A budapest autotaxik forgalomban tartásának koncesszióját – mint ismeretes – három vállalat kapta, de eddig csak a Marta és a Benz-féle gyár autói futnak a főváros utcáin. Azaz nem igen futnak. Tulságos sok időt töltenek az állomáshelyeken.
Értesülésünk szerint ugy Benzék, mint a Marta-kocsik gazdái panaszkodnak, hogy az eleinte ragyogóan indult üzletük erősen megromlott. Eleinte várakozáson felül nagy volt az autotaxik napi bevétele: 150-160 korona, de az utóbbi időben nagyon megcsappant ez az összeg és alig haladja meg az 50-60 koronát.
Ők maguk is érzik, hogy az autotaxik forgalmában mutatkozó nagy visszaesés a taksa hallatlanul drága voltára vezethető vissza. Ebben is stilszerüek maradtunk a többi berendezkedéseinkhez és ha már lakás, élelmiszerek s más egyéb dologban mi voltunk a legdrágább városa Európának, az autotaxik dijtételeit is magasabbra kellett srófolni, mint ahogy azt a külföldi nagy városok teszik.
Most aztán hire jár, hogy a koncessziós vállalatok maguk akarják kérni a fővárost, hogy egyezzék bele a díjtételek leszállitásába, mert a mai árak mellett nem remélhető, hogy az autotaxi üzlet rentábilis lesz a számukra.