A közlekedés nagy problémájában az utolsó néhány év valóban meglepő dolgokat vetett felszínre. Az automobil gyakorlati haszna most már minden kétségen felül áll, a sineken futó vonatok biztonságát sok találmány segiti elő s ezt a közel nyolczvan éves találmányt is bolygatja a feltaláló emberi elme. Van már egy sinen futó vasút, van sinnélküli vasút, a melyről mi is irtunk már nemrégiben. Épülnek függő vasutak, drótkötélen függő lebegő vasutak, irtunk repülő vasutról is. A repülés kérdése is a közlekedés megjavitásának, illetve a mód kiterjesztésének áll a szolgálatában.
Általában az a törekvés él a közlekedés kérdésének fejlesztői lelkében, hogy az embert az egyik helyről a másikra helyezhesse minél könnyebb, minél kényelmesebb eszközzel. Ez természetesen a vasuttal nem mondható megoldottnak, sőt az eddig ismert járómüvek egyike sem oldja meg azt a mesebeli álmot, hogy az ember azt mondja: hip-hop, ott legyek, a hol akarok és már is ott van. Körülményes a pályaépités, az üzem, körülményes az utasnak a beszállás, az utazás, a kiszállás s ebben a tekintetben az automobil, a kocsi, a légjárómüvek a veszélyes utazás tényétől eltekintve, csak némileg térnek el.
Ideálja volna a közlekedésnek, ha az ember lábbelije volna a gép, egyet rug rajta s mint a szél ugy száguld egyik helyről a másikra. Vagy ha az ember karja volna a gép, megcsapkodja s az ember repül, mint a madár erdőn, hegyen át. Ezt a problémát akarja megoldani az itt bemutatott motoros kerekes korcsolya. Az ember rácsatolja a lábára, meghuz egy zsineget, a motor begyullad, egy másik rántás leereszti a motor által hajtott nagy kereket s az ember repül az országut porán át.
A motoros kerekes korcsolya, mint az alsó kép mutatja, abban áll, hogy a korcsolya elejére egy kis kéthengeres motor van szerelve. A hengerek fölött van a benzintartó s alul elől a hajtott kerék. Ez a jobb oldalon látható füles ruddal van összeköttetésben és ezen rud által emelhető a kerék, a mikor a motor jár, de nem hajtja a kereket, sülyeszthető a kerék, a mikor viszi a korcsolyát, rajta természetesen az embert is. A motoros kerekes korcsolyával 25-28 kilométer sebességgel lehet futni fáradság nélkül - jó országuton.
Ha igy haladunk a közlekedési eszközök tökéletesitésére való találmányokkal, maholnap nem lesz már mese a „hétmértföldes csizma”, a melyben a mesebeli ember egy lépésével hét mértföldnyi utat volt képes megtenni. A technika valóra váltja a mesét is.