Pár héttel ezelőtt már mi megemlékeztünk róla, hogy a magyar ágyugyárat Weisz Manfrédék nélkül nem lehet megcsinálni. Azóta Deutsch I. és fia is tagja lett a társaságnak. E két név elég ponderáló erővel bir, hogy a magyar ágyugyár felállitását teljesitsék.
A Győrben felállitandó magyar ágyugyár a Skoda-müvek rt. együttmüködésével fog létesülni. A Skoda-müvek közötti kölcsönös megállapodás szerint nem az állam, hanem egy direkt e célra alapitandó részvénytársaság fogja felépiteni, berendezni és üzemben tartani.
A magyar kormány mindazonáltal döntő befolyással lesz az uj gyár müködésére, mivel a kibocsátandó részvények nagyobb részét birtokába veszi. A részvényjegyzés módozatairól, illetve a részvények többségének megszerezhetőségéről és valószinüleg az uj vállalkozásnak nyujtandó állami kedvezményekről is különleges törvényben fog intézkedni a kormány.
Ezt a törvénytervezetet a képviselőház összeülése után benyujtják és a nyári szünet előtt biztosan le is tárgyalják, hogy a győri ágyugyár épitkezését mielőbb megkezdhessék.