Az a czéltudatos munkálkodás, mely az elmult évben az aeroplánok által felvehető "hasznos súly"-nak fokozására irányult, lehetővé tette, hogy immár a kényelmi szempontok érvényesitésére is lehessen gondolni. Kezdeményező gyanánt itt is Henry Deutsch de la Meurthe nevével találkozunk, a ki Blériot gyárában teljesen zárt, automobil-carosseriával ellátott aeroplánt rendelt, mely pár héttel ezelőtt készült el.
Az új légi jármű monoplán és nagyjában véve a megszokott Blériot-typusokra emlékeztet (leginkább a XII-esre, melynél a pilota szárnyak alatt foglalt helyet) avval a különbséggel, hogy a csavar hátra, a magassági kormány pedig előre került. A szárnyak fesztávolsága 13 méter, területe 40 négyzetméter. Az egész gép hossza 14 méter, súlya pedig 700 kilogramm. A hajtóerőt egy 100 lóerős Gnome-motor szolgáltatja.
Az ismeretes 4-szögletű Blériot-féle váz elől erősen kiszélesedik és közvetlenül a szárnyak alatt egy zárt hintóban végződik (1. az ábrát), melynek falai belől légpárnákkal vannak kibélelve a leszállásnál előállható zökkenések enyhitésére. A hintó négyüléses (l. az alaprajzot) és kényelmes ajtók vezetnek a belsejébe. A gépvezető a hintón kívül, elöl foglal helyet. A hintóbeliek egy, az ábrán is látható szócső útján beszélhetnek vele.
A kilátást számos ablak biztositja, a melyek üveg helyett csillámlemezekkel vannak fedve. A repülési kísérletek, a melyeket ezen új géppel a mult év deczember 7-én megkezdtek, elég biztatóak. Mindjárt első nap 20 perczig is egyfolytában a levegőben maradt és 50 méternyi magasságra is merészkedett vele és onnan siklórepüléssel szállt alá Leganeux, a Blériot-czégnek egyik legkiválóbb pilótája. De természetesen ezen első kísérleteknél utasokat még nem vitt magával.