A repülőgépnek, ugy a mint azt már ismerjük és a hogy azt ez idő szerint szerkesztik, nagy hiányossága, sőt kész veszedelme az ugynevezett stabilizátor hiánya. A repülőgép ugyanis a levegőben gyakran félrebillen, mert hiányzik az egyensulyozó szerkezet. A motorrobbanásoktól és az elemek támadásától eltekintve, rendszerint az aviatikusok katasztrófáját, hogy a repülőgép nem áll egyensulyozottan a levegőben, nincsen állóképessége, hanem mihelyt oldalról a széláramlat megtámadta, vagy pedig az aviatikus hibásan forgatja a kormányrudat, a repülőgép félrebillen és mint egy szárnyaszegett madár zuhan menthetetlenül alá.
Párisból érkezett hir szerint Doutre odavaló ügyvéd és technikus feltalálta az önmüködő egyensulyozó készüléket. Ezt már körülbelül háromszáz esetben nagy sikerrel próbálták ki, e szerint nem alaptalan az a várakozás, a melyet ehhez a nevezetes találmányhoz méltán füznek. Meg volna oldva tehát az önmagát egyensulyozó és stabilizáló repülőgép problémája. Kétségtelen azonban, hogy végleges kritikát csak akkor lehet majd mondani, ha minden repülőgépet ezzel a készülékkel szerelnek föl, a mikor határozottan ki fog tünni, vajjon beválik-e vagy pedig – a mi legvalószinübb – még tökéletesitésre szorul.
Az egyensulyozó főalkatrészei az érzékeny lemez, továbbá a rugalmas részek és a süritett levegő által müködő dugattyuszerü készülék. A lemez, a mint a légnyomást felfogja, a légáramlat minden irányváltozására reagál, ugyanakkor pedig erőátvitel utján a helyes irányba stabilizálja a magassági kormányt. A készülék előnye, hogy bármely repülőgépet fel lehet vele szerelni. A repülőgép alsó részében helyezik el és onnan kötik össze a repülőgép kormányzószerkezetével.
A rendkivül érdekes és korszakalkotónak nevezhető találmányt Roques franczia tábornok, a franczia katonai repülőgéposztály parancsnoka jelenlétében is kipróbálták. Didier pilota mutatta be ismételten a találmányt. A párisi Figaro egyik munkatársa személyesen győződött meg a készülék nagyszerü voltáról. Didier pilótával ugyanis felült a repülőgépre, a mely gyenge szél mellett szállott fel. Érdekes volt, hogy a mint a motor müködni kezdett, az automatikus egyensulyozó készülék végzett el mindent. Kitünően müködött a motor, a mikor a repülőgép nekiszaladt a földről. A mint az indulás legelején voltak, Didier eleresztette a kormány főkészülékét és beszélgetésbe elegyedett az ujságiróval. Vezetés nélkül szaladt a repülőgép egy ideig a földön, azután pedig kormányzás, illetőleg kormányigazgatástól menten felemelkedett a levegőbe.
Didier ekkor beigazitotta háromszáz méter magasságra a kormányt és ujból magára hagyta a repülőgépet. Az ujságiró látta, hogy a repülőgép alsó részénél a Doutre-féle készülék fémlemeze a szél minden legcsekélyebb áramlatára megremeg és ezzel egyidejüleg a kormánykészülék is le- vagy felfelé igazodott.