A M. Aero-Club a következő módon oldotta meg a rendezés feladatát:
A Wien-ben a lekésőbb d.u. 4 óráig történendő nevezést, illetve a másnapi indulás bejelentését a M.Aero-Club este 6 óra körül sürgönyileg veszi tudomásul; erre az Aero-Club titkársága a következőleg jár el:
1. értesiti a főkapitányságot, hogy másnapra hat lovas- és hat gyalogos rendőrt küldjön ki, akik a telepen állandóan felügyelő három rendőrrel a rendet fenntartsák;
2. értesiti a katonaságot és felkéri, hogy másnap a gyakorlataikat a gyakorló-tér hátsó felén folytassák;
3. értesiti a mentőket, hogy pernamenciában legyenek;
4. sürgönyileg kihivja másnap reggelre a sportbizottság tagjait és a chronometrőrt a hivatalos ellenőrzésre.
A hirszolgálat teljesitése pedig következőképp fog történni:
1. értesiti a Magyar Aero-Club Ő császári és királyi fenségének, József főhercegnek udvari titkárságot az indulás idejéről; a fenséges úr ugyanis főudvarmestere, gr. Szápáry József utján sürgönyileg értesitette a klubot, hogy megengedi, hogy az aviatikusok érkezéséről tudositsák, sőt valószinü kimenetelét is kilátásba helyezte;
2. a főbb utvonalakon (Kossuth Lajos-utca, Rákóczi-út, Nagy.körut) sürgönyöket függesztett ki;
3. értesiti a sajtót a lehető legnagyobb részletességgel;
4. telefon utján tudatja a klub azon tagjaival, akik ezt a titkárságtól, a klub f. hó 15-én szétköldött körlevél alapján óhajtják.
A repülőversenytéren pedig a következő előkészületek történnek másnap reggel 8-ig:
1. a rákosi gyakorlótér két pontján ujra leöntenek mésszel két körülbelül 20 méter átmérőjü kört, amelyek az aviatikust a leszállásban tájékoztatják;
2. az aviatikus vagy aviatikusok befogadására szolgáló hangárt fellobogózzák osztrák és magyar nemzeti zászlókkal. E hangárok ormára egy repülőgéptörzsből emelendő árbocra , a közönség tájékoztatása végett, vagy fekete, vagy fehér, vagy vörös kis zászlót huznak fel.
A fekete azt jelenti, hogy az indulás nem történt meg; a fehér azt jelenti, hogy az aviatikus elindult, de utközben leszállt, a vörös pedig azt jelenti, hogy a pilóta repül, illetve közeledik. Ha a pilóta megérkezik az árbocra a pilóta nemzetének lobogóját vonják fel;
3. táblát függesztenek ki annak jelölésére, hogy a fentartott hely merre van.
4. A rendőröknek utasitás adatik, hogy a közönség a repülö-tér szélén mennyire nyomulhat előre, hogy magát vagy az aviatikust ne veszélyeztesse.
A klubtagok tagsági igazolványukkal vagy a meghivott vendégek a fentartott helyen, a tér legmagasabb pontján nézik végig a leszállást.
Kocsik és automobilok a hangárok mögött, a Fehér-út mellett találnak elhelyezést.
A repülés folyamán a klub titkársága, fontos eseményeknél, mint pl. a leszállás stb., ugyancsak sürgönyöket ad ki egyrészt a városban, másrészt a repülőtéren elhelyezett fekete táblákon. Az egyik fekete tábla a fenntartott helyen, a másik a fehér-uti felügyelői épület előtt lesz.
A klub ezuton is felkéri a Bécs – Győr – Komárom – Leányvár – Vörösvár - Budapest utvonal mellett lakókat, hogy az esetleges leszálló aviatikusokat támogassák és a Magyar Aero-Clubot 121 – 59 telefonszám alatt vagy sürgönyileg (Kígyó-tér 1) érteitsék a történtekről.