A MAC. és a repülőgépsport

A MAC. két sportszerepléséről ismert tagja Kelemen Aurél tüzérhadnagy és Lauber Dezső érintezésbe léptek Kutassy dr.-ral, hogy nagy tervei keresztülvitelére két gép álljon rendelkezésére.

A Magyar Athletikai Club elnökségének megbízásából s főkép dr. Gerenday György alelnök közremüködésével sikerült a tervet olykép megoldani, hogy a Magyar Athletikai Club megvette az opció lejárásával már majdnem veszendőbe ment pompás Farman-féle 3 személyes, Gnome motorral felszerelt repülőgépet, azt bizonyos kikötések mellett Kutassy dr. rendelkezésére bocsátotta, s gondoskodott arról is, hogy a gép szerepléséhez a jövőben szükséges tőke is biztosítva legyen.

Miután a MAC. igy nemcsak erkölcsileg, de a mi még fontosabb, anyagilag is érdekelve van a magyar aviatikában, a saját kebelében is megfelelő szervezetet létesített. Megalakította ugyanis a MAC. aviatikai szakosztályát a következő tagokból: gróf Andrássy Géza, dr. Gerenday György, dr. Polónyi Dezső, Friedrich Nándor, Krencsey Géza, Lauber Dezső, Kelemen Aurél, Hoffmann Géza, ifj. Holub József, dr. Nagy Béla és dr. Nemes Dezső.

A MAC. uj szakosztályának programmjába a MAC. tagjainak a motoros géprepülésre való előkészítését veszi fel első sorban a motor nélküli szerkezetekkel, az u. n. planőrökkel való gyakorlás révén. Ujabb repülőgépek beszerzése, s a későbbi jövőben főkép a magyar konstruktőrök támogatása a további czél, nemkülönben a club tagjainak magának a géprepülés titkaiba való bevezetése is.

Az osztály ily irányu szakszerü müködésének alapjául szolgál az, hogy Kutassy dr. első magyar repülő tanítványai a MAC. tagjai közül Lauber Dezső és Kelemen Aurél tüzérhadnagy és Hoffmann Géza főhadnagy lesznek. Kutassy dr. ezen első magyar tanítványai fogják a MAC. aviatikai osztályának műszaki vezetését elvállalni.

Kutassy dr. kiváló szakértelmét dicséri, hogy választása éppen Farman-féle gépre eset, mert ez a typus áll jelenleg élén az összes gépeknek. Farman tartja ugyanis ugy a távolsági, mint gyorsasági világrekordot s ennek a gépnek egyensulyozása a legjobb, ami a gép biztonsága mellett szól.

Mindenesetre örvendetes dolog, hogy a MAC. ennyire intenzíven, teljes erkölcsi és anyagi segédeszközeivel a magyar géprepülés szolgálatába szegődik.