A nyári divatot ez évben határozottan a franczia ízlés uralja. Ennek oka már magukban a szövetekben rejlik, mert hiszen ugy a selyemszövetek csodaszép variácziója, valamint a sok-sok feldolgozott lenge, átlátszó szövet sokkal alkalmasabb a franczia varrás művészi alkotásaihoz, mint az angol divat komoly, sima vonalaihoz.
Mai képeinken három igazi párisi sikkel készült nyári ruhát mutatunk be, melyek egyuttal az idei divat sokoldaluságáról, remek alkotásainak nagy változatosságáról tesznek tanubizonyságot. Az első fekete tüllruha, szürke-fehér csipkediszszel, pompásan megállja a helyét a sok világos lenge toalett között a garden partyn, a hol fényképészünk megörökítette.
Hogy a szövetanyag ellentétes volta és elütő szine mennyire emeli egy-egy ruha báját és varázsát, mutatja a második képünkön látható fekete bársonynyal díszített fehér csipkeruha. A fehér ernyő belsejében ott diszlik az elmaradhatatlan fekete bársonypánt.
Harmadik ábránk a hármas alj feltámadását jelzi – egy lépésnyi közelítés a bő alj felé. A tafota-fodrokat dus zsinór-himzés disziti, ugyanilyen vállfodor borul a sürün behuzott ujjakra. A kalap szomoru tolla talán saját fénykora letünése fölött szomorodik, - mert lassan-lassan alkonyul egyeduralmának fényes napja.
A díszes ruhákat általában fátyolozva készítik; a párisi divathölgy tehát két ruhát visel egyszerre, s természetes, hogy a művész, ki a remekeket alkotja, két ruha árát is kéri munkájáért.
A kalapokon élethü virágcsokrok lépnek a szomoru tollak helyére, ezek pedig átalakulnak lebegő boákká s mint ilyenek egészítik ki a gyönyörübbnél-gyönyörübb toaletteket, sőt egy leleményes párisi hölgy divatot teremt azzal az ujításával, hogy hosszu szomoru tollát ernyőjére tette diszül. Divatnak és ötletnek elég különleges, de csinos alakon, jó összeállításban és ízléssel viselve, eredetiségében szép is lehet.