A Gép- és vasutfelszerelési gyár rt. (Kistarcsa), melyet néhány évvel ezelőtt a Budapesti közuti vaspálya-társaság saját vaggonszükségleteinek ellátására alapitott, eddig nem is lépte tul a házi üzem kereteit és csak a Közuti szükségletét látta el.
Most azonban a gyár egyszerre közszállitásokra is vállalkozott és ajánlatot adott be az államvasutak igazgatóságához 400 darab teherkocsi szállitására, még pedig 20 százalékkal olcsóbb egységáron, mint a vaggonkartel.
Ez a vállalkozás érthető meglepetést keltett az érdekelt vaggongyárak soraiban, mert nyilvánvaló, hogy ezzel a gyár vagy a kartelt akarja megtámadni, vagy pedig pressziót akar gyakorolni a kartelbe való felvétele érdekében. A kartel tagjai ugyanis azt mondják, hogy a Gép- és vasutfelszerelési gyár által ajánlott árakon nem lehet elsőrangu árut szállitani, ugy hogy az ajánlatot nem lehet komolyan venni. A Máv. igazgatósága még nem döntött az ajánlat felett.