Aki a kontinens világvárosait bejárta, az bizonyára meglepődéssel állt meg egy-egy pazar pompával berendezett áruüzlet előtt s csodálkozva nézte, hogy az ily áruház tulajdonosának ügyes ötlete és találékonysága mily valóban impozánsat és nagyszerüt tud – berendezés dolgában, a kirakatok meseszerü elrendezésében, az áruk ügyes összeválogatásában – egyszóval üzletének minél impozánsabbá való tételében produkálni.
És nem ok nélkül tartják a nagyvárosok kereskedőit fontos tényezőknek városuk szépségének emelésében és fejlesztésében, mert hiszen, a sok szép és monumentális épület, impozáns utak és terek mellett az üzletek kirakatai és esténként azoknak tündéri kivilágitása az, ami egy metropolist igazán széppé és vonzóvá tudja tenni.
Amig Páris, London, Berlin, Bécs áruházai ugyszólván világhirességre tettek szert, addig a mi állandó fejlődésben lévő fővárosunk csak utóbbi időben kezd ezen a téren is óriási lépésben haladni. Ma már nálunk is vannak áruházak, amelyek bármely külföldivel sikerrel felvehetik a versenyt. Ezt a külföldön is elismerik már.
De sokkal örvendetesebb ennél az a tény, hogy a magyar publikum kezd már hozzászokni ahhoz, hogy szükségletét itthon szerezze be és pénzét ne a külföldre vigye, hanem idehaza hagyja, ezzel természetesen a magyar kereskedelemnek is óriási lendületet adván. Hogy pedig ez igy van, azt nem csupán a hazafias érzés fölülkerekedésében látjuk, de látjuk első sorban a magyar kereskedők lankadatlan buzgalmában, melylyel iparkodnak, valóban kényes közönségünket minden tekintetben a legjobban kielégiteni.
Nem könnyü feladat ez, elismerjük; az elismerés azonban csak annál nagyobb, ha látjuk, hogy szorgalmas és intelligens kereskedőink nem csak hogy lépést tudnak tartani a modern nyugattal, de azt eredeti ötletességgel, kiváló izlésükkel sokszor túl is szárnyalják.
Mindezt abból az alkalomból mondjuk el, hogy alkalmunk van ezen czikkünk keretében egyik elsőrangu, nem csak a fővárosban, de annak határain túl, az egész országban legelőnyösebben ismert régi, jóhirnevü magyar czéget olvasóinknak képben is bemutatni. Szénásy, Hoffmann és Társa Bécsi-utcza 4. szám alatt levő selyemáruháza ez, amely áruháznak fáradságot nem ismerő, modern gondolkodásu, agilis főnökei értettek hozzá, hogy üzletüket ismertté, kedveltté és nagygyá tegyék.
Közönségünk előtt a Szénásy, Hoffmann és Társa czég neve nem ismeretlen, hiszen ez a név a selyemáru fogalmával ugyszólván egybeforrt és akinek selymet vásárolni akaró szándéka van, az ezt a czéget bizonyára nem kerüli el, mert hiszen az áruknak dúsabb és válogatottabb halmazát – no és ami szintén nagy tényező: méltányosabb árakat, előzékenyebb kiszolgálást, szóval mindazt, ami egy kényes vevőt ki tud elégiteni – még külföldön sem talál.
Hölgypublikumunk előtt mindez eléggé ismeretes és hogyha a czéggel most bővebben foglalkozunk, nem azért történik, mintha azt föl akarnók fedezni, hanem megelégedésünkre szolgál, hogy ezt a czéget, melynek hazai kereskedelmünk fejlesztésében oly bokros érdemei vannak, itt külön is kiemeljük és képben bemutassuk.
A czég lehetővé fogja tenni, hogy szezononként változó, nagymennyiségü árukészleteinek egyes czikkeit időről-időre névszerint is ismertessük, megjelölvén egyuttal azokat a szabott és a méltányosság határát soha túl nem lépő árakat is, amelyeken ezeket a czikkeket, kérésre készséggel dijmentesen beküldendő minták alapján, vidéki publikumunk is vásárolhatja.
Az idei őszi évad erősen keresett divat-selyem ujdonságai egyébként a következők:
Moire Givré, Moire Louis XIV., Moire Suplesse, Ottoman Cameleon, Chine Cotelé, Armure Charmeuse, Velour Faconné, Matlassé, Popeline Bengaline.
Mindezen selymekből a czég óriási készlet fölött rendelkezik s aki az idei őszi divatujdonságait megtekinti, egyetért velünk abban, hogy kiváló izlés tekintetében emlitett áruházunk a francziákkal egy szinvonalon áll.
Csak azt kivánjuk még megemliteni, hogy a czégnek kizárólag IV. Bécsi-utcza 4. szám alatt vannak az üzlethelyiségei, melyeknek kirakatai különösen este a czégtábla pazar kivilágitásánál, látványosság számba mennek.