Az automobilok jelentőségét mi sem bizonyitja jobban, mint hogy minden nap a legkülönbözőbb czélokra berendezve változatos kocsi-typusokkal lepi meg az ó- és ujvilágot egyaránt. Ma már automobilok szeldesik Afrika sivatagjainak forró homoktengerét s nemcsak a világvárosok lakóinak közlekedési eszközévé váltak, hanem távoli expeditiókban is nagy hasnát veszik.
Az eutomobil-szánkó berendezése speciális rendeltetésének felel meg, a „The New Arrol Johnston Car Company” gyárából került ki s az angol délsarki expeditio erősen hiszi, hogy eredménnyel és sikerrel fogja eme ujabb fajta kocsinak hasznát venni.
A szóbanforgó jármű kocsi gyanánt szolgálhat s akkor kerekein forog tova, vagy pedig szánkót helyettesit s ilyenkor az első két kerékre alkalmazott aczéltalpakon csuszik. A 15 lóerejü motor a kocsi előrészében van elhelyezve a két első kerék között. Egy bekeretezett üveg ellenző védi az utasokat, a kik – a vezetőn kívül még egy ember – az erre szolgáló ülésen kényelmesen helyezkedhetnek el.
A kosi hátsó része a szállitásra szánt tárgyak részére van fenntartva; ide lehet tenni a talpakat, szerszámokat, kutyákat, sőt személyszállitásnál van hely ülések számára is.
E gépkocsi rendeltetése az lesz, hogy összeköttetést létesitsen a kém-állomások között, nehogy ezek eszközökben vagy emberekben hiányt szenvedjenek. Mivel a járatok meglehetősen hosszu útra szólnak, két fémtartályban 490 km-es utra elgendő szeszt visz magával a szánkó. Számitanak a gummikerekek kicserélésére is s ezért a kocsi oldalaira ilyeneket is aggatnak. A gép-szánkó hátsulsó része 2000 kg terhet bir el.
A következő leirás arra szoritkozik, a miben ez az automobil a többitől eltér. Vegyük először az ágyas kerekeket, melyekfémkerékaggyal vannak ellátva. A két hátsón vaspánt van, mely az út minősége szerint lekapcsolható.
A két első kerékhez aczélszárak vannak erősitve, melyek alján a kerékagyakhoz a lapos aczéltalpak vannak keskeny pánttal hozzászegezve. Az aczéltalpak hossza 4 m., szélessége 25 cm; a két végük felkunkorodik.
A kerekek az aczéltalpak kellő közepébe illeszkedik bele, a négy aczélszár közül kettő a keréken kívül, kettő pedig belülről tartja össze erősen a kerekeket a talpakkal.
Az alzat alján melegitő cső kigyózik, hogy a vezető és az utasok lábát melegen tartsa. E csatorna-rendszer egy fémedényen megy kerestül, a melynek segitségével szükség esetén bizonyos mennyiségü havat is fel lehet olvasztani.
A szánkó többi részéről nincs valami különös mondanivalónk, csupán azt a készüléket emlitjük még fel, a mely a motort gondosan befedi, hogy a fagyás veszedelmeitől megóvja. A géprészek gondozása itt még nagyobb figyelmet kiván, mint másutt. A déli sark kegyetlen klímája egyáltalán nem kedvező az automobil szerkezetére sőt ellenkezőleg, az erős szelek benne nagyobb károkat tehetnek a jégsivatagban, mint a mivelt országok gondozott mü utjain.