Debrecen város törvényhatósága már régebben elhatározta, hogy gőzerőre berendezett helyi vasutját, mely a Debreceni helyi vasut rt. tulajdona, villamos vasuttá alakittatja át. Evégből a városi tanács tárgyalást inditott meg a részvénytársasággal, hogy mily feltételekkel volna hajlandó kiépiteni a villamos vasutat, mivel a helyi vasut koncessziója még harminckét évig szól.
A város és a részvénytársaság között egy szerződés jött létre, mely szerint Debrecen város ellenértékül azért, amiért a társaság másfél millió korona értéket képviselő helyi vasutat beszünteti s helyébe saját költségén kiépiti a villamos vasutat, tiz éven át évenként negyvenezer koronát fizet a részvénytársaságnak.
Viszont a társaság a vasuti állomástól a nagyerdőig terjedő utvonalon, továbbá a Hatvan-, Csapó- és Kossuth-utcákon villamos vasutjáratot létesit öt percenkénti közlekedéssel.
A város a villamos vasutnak hatvan esztendőre szóló koncessziót ad, aminek lejártával a vasut és minden berendezése a város tulajdonába megy át egészen ingyen. A szerződésben biztositva van a város ama joga is, hogy a vasutat – bizonyos feltételek mellett – előbb is megválthatja.
A szerződés-tervezetet a törvényhatósági bizottság közgyülése és a részvénytársaság közgyülése elfogadta, és igy a részvénytársaság egy éven belül kiépiti a villamos vasutat.