Ha valaki a 6. oldalon található 3 képet csak amugy látszólag nézi meg, aligha találja ki, hogy mit ábrázolnak. Ne is törjék rajta a fejüket, kedves olvasóink, inkább egyszeribe megmondjuk.
A képek egy-egy városi utczai jelenet örökítenek meg, ugy kapta le őket a fejük felett lévő erkélyen leselkedő fényképészünk. A fényképező masináját ugy állította fel egy ház kinyuló erkélyére, hogy a gép lencséje függélyesen nézett az utczára. Ilyenformán a gép az utcza képét madártávlatból rögzítette meg, vagyis nem ugy, ahogy mi szoktuk látni, hanem ugy, ahogy a röpülő madár, vagy a léghajós látja meg a földön lévő tárgyakat.
A járókelő embereknek rendesen az arczát látjuk, de ha fölülről nézzük, akkor csak a kalapja ötlik a szemünkbe. A testét se látjuk egész hosszuságában, hanem megrövidülve, esetleg egyáltalában nem, mert a fej és a kalap egészen eltakarja. Természetes tehát, hogy az ilyen felülről készült fényképfelvételek nagyon furcsák, amint azt az itt bemutatott képeinken is láthatjuk. A bicziklizó szállítószolgának csak a kalapját, hátát és a két kinyujtott karját láthatjuk, a kocsi kerekeinek pedig csak az árnyékát.
Komikus hatást tesz az a képünk is, amely egy békésen baktató konflist ábrázol. A lónak csak a nyaka meg a törzse látszik, a kocsin ülő emberek pedig mindenhez a világon jobban hasonlítanak, csak épen emberekhez nem.
A legmulatságosabb a harmadik képünkön látható csoport „kedélyes trécselés a kapu előtt”. A résztvevői nem is sejtik, hogy a jövő héten a Tolnai Világlapjában kereshetik a képüket. Az igaz, hogy ha meglátják a képet, se tudják, hogy őket ábrázolja. Hiszen jóformán csak a frizurájuk látszik, meg a kalapjuk.
Az ilyen felülről készített felvételek azért olyan furcsák, mert a szem nem kíván olyan képeket látni, amelyek nem a megszokott, hanem a torzított és így értelmetlen formákat nyujtják. De az építészek, szobrászok, festők és a katonai stratégák gyakran készítenek ilyen madártávlati képeket. A házak alaprajza nem más, mint az ilyen fölülről tekintett kép.
Különösen hadászati szempontból van nagy fontossága ennek a „fényképészeti furcsaságnak”, mert háboru idején ilyen módon fényképezik le a kémlelő hadi-léghajóról az ellenség hadállását, rejtett ütegeit.