A huszadik század a levegő meghódítását tűzte ki czéljául. A léghajó kormányozhatóságának kérdése a legfontosabb feladat, mely a tudós mechanikusok agyát foglalkoztatja. A franczia „Patrie” hadiléghajó siekres utja óta a német léghajósok között is lázas izgatottság uralkodik: nagyon szeretnék lefőzni szellemes ellenfeleiket.
Ugy látszik, hogy a Patrie mintájára készült kormányozható léghajó felszállása nem sikerült annyira, ahogy azt a derék németek nagy garral hirdették, mert ujabban egy másik repülőgéppel kisérleteznek, amelyről az hirlik, hogy tökéletesen megoldja a repülés problemáját. Egyik képünkön bemutatjuk a léghajó motorját, amelyről azonban még csak ezután fog kiderülni, hogy – kormányozza-e a léghajót.
A szerkezet Parseval őrnagy találmánya. A berlini léghajós-társaság már meg is vette a gép szabadalmát és a Berlin melletti Reinickendorfban kisérleti állomást létesített, ahol a repülőgép működését tanulmányozni fogják. Képünk a 90 lóerejű motort teljes működésben ábrázolja. A csavar másodperczenként 300 fordulatot tesz. A kép jobboldalán Parseval őrnagy, a léghajó feltalálója látható, amint a csavar működését vizsgálja.
A legujabb repülőgép a berlini léghajós társaság reinickendorfi kisérleti állomásán. A gép Parseval őrnagy találmánya. Képünk a léghajó 90 lóerejű motorját ábrázolja. A csavar másodperczenként 300 fordulatot tesz. A kép jobboldalán a föltaláló áll és a csavar működését vizsgálja.