Budapesten már egészen otthonosak lettek a postai szolgálatban segédkező, különféle alakú és nagyságú postai automobilok és motoros tricyclik. Érdekes és jellemző kiegészítői a rohamosan fejlődő főváros képének, úgy hogy a telivér fővárosiak már alig tudják elképzelni a régi állapotot. A vidéki városoknak persze még alig jutott ebből az újításból, a falvaknak még kevésbbé, pedig éppen itt, nagyobb távolságokon tehetne éppen legjobb szolgálatokat az automobil, mint azt az amerikai példa mutatja.
Amerikában már több évvel ezelőtt kezdtek kisérleteket tenni az automobilokkal a falusi postaszolgálatban. Gyorsaságukkal sűrűbb járatokat tesznek lehetővé, vagy több lovasjárat egyesítését, a mi megtakarításra is vezethet. Persze nagyobb befektetést igényel, de ennek a kamatai bőven megtérülnek, mert ha befektetés nélkül vállalkozóktól szerzik be az előfogatokat, az rendesen drága szokott lenni.
A kisérletek oly kielégítők voltak, hogy Cortelyon, az Egyesült-Államok „post-master”-e elhatározta, hogy az automobil használatát általánossá teszi mindenütt, a hol megfelelőutak vannak.
Ez alkalommal egy új, külön e czélra épült typust készülnek bevezetni, melyet alkalmunk van itt képben is bemutatni. A mint látjuk, a tapasztalatok felhasználásával egészen különös, a mieinktől teljesen elütő typust szerkesztettek.
A sebességre nem nagy súlyt fektettek: a szilárdság, könnyű kezelhetőség, megbízhatóság volt a fő, no meg az olcsóság. Az ajánlat szerint egy-egy gép ára nem éri el a 2000 koronát sem!
Az utóbbi pár hónapban ez az új gépfaj a tűzpróbát is kiállotta. Virginia és Maryland sok helyütt nem éppen elsőrangú utain, miközben főleg a téli hónapok voltak itt a döntők.
A mint a képen is látható, ez az új postai automobil kétüléses.
Elől rekeszek vannak, a levelek, nyomtatványok, kisebb csomagok stb. osztályozására. A nagyobb csomagok az ülés alá jutnak. A motor hátul van. Az egész előrészt az időjárás viszontagságai ellen pompás ernyővel lehet védeni, a motor fölé pedig vízhatlan ponyvát lehet feszíteni. A kocsi súlya üresen 272 kg., úgy hogy a postással és csomagjaival együtt alig fogja túllépni a 400 kilogrammot.
Legnagyobb sebessége 40 km, óránkint, de rendes menetben az utak minősége szerint csak 25-30 kilométer lesz megszabva. (A kocsijáratoké tudvalevőleg csak 10-12 km.-re tehető.)
A Waldon Fawcett-féle egyhengerű motor 4 lóerejű és 40 kilométernyi úton 1 gallon (3.78 liter) gazolint fogyaszt. A tartály 3 és ½ gallon űrméretű lévén, egy töltéssel 140 kilométert tehet meg a kocsi. A kézbesítési körzeteket tehát, a melyek eddig legfeljebb 40 kilométernyire terjedtek, ezzel az újítással jelentékenyen ki lehet terjeszteni s így a járatokat nemcsak gyorsabbakká, hanem sűrűbbekké is lehet tenni.
Ennek az újításnak főleg a farmrendszerű vidékekre nézve van nagy jelentőségű, de talán hazánkban is sok helyütt beválnék.