Az automobil-gyártás fejlődésének katonai czélokra való hasznosítására vonatkozólag nevezetes lépést tettek ismét a francziák. Próbát tettek a hadügyminiszterium egy bizottsága előtt egy új hadi automobil tipussal.
A gépkocsi a lehető legkedvezőtlenebb terepen, mindenféle akadályok közt teljes biztonsággal, minden baj nélkül járt; ha keskeny árokra bukkan, van rajta két kerék, mely hídul szolgál ilyenkor, 2-3 méter széles árokba az egyik parton leszalad, a másikon föl, akár előre, akár hátra.
A szerkezet főbb jellemző vonásai: motora 35 lóerejű, a melylyel a 2.300 kilogramm súlyú kocsi 45 kilométeres sebességet tud elérni s 50 százalékos emelkedésű lejtőkön is fel tud haladni. Négy kereke kimozdítható helyéből; a vezető rendes körülmények között úgy ül benne, mint egyik képünkön látható, de a kormányzó rúd tetszés szerint megrövidíthető, a vezető ülése lejebb sülyed s az ember teljesen eltünik s két nyíláson át néz ki az útra.
A hátsó részen egy forgó torony-féle van a melyből egy mitrailleuse csövei néznek ki s a torony belsejében 14,000 töltésre való rekeszek férnek el.