A pozsony-bécsi villamos vasút létesítésére vonatkozó törvényjavaslatot Kossuth Ferenc kereskedelmi minister beterjesztette a képviselőháznak.
A vasut a koronázási dombtól Ligetfaluig és itt csatlakozik hozzá az osztrák vonal, mely Hainburgon át Bécsbe visz. A vasút negyedóránként indulna Pozsonytól Bécsbe.
A függetlenségi párt radikális része ellenzi a vasút tervét, mivel aggodalmai vannak, hogy sűrű összeköttetés Pozsonyt Bécs külvárosává fogja tenni. Ezek folytán a képviselőház a javaslatot nem vette tárgyalás alá, hanem a részletes megvitatás céljából a közgazdasági bizottsághoz utasitotta.
Elektromos vontatás a fiumei vasúti vonalon
A kereskedelmi miniszteriumban uj vasuti összeköttetést terveznek Fiuméval, az uj vonal Károlyvárosnál ágaznék ki a mostani Fiumei vonalból s a Vinobol-völgyén át Zenggig menne a tengerparthoz, a honnan a Novai Bukkarin keresztül Fiuméba vinne.
A fiumei vasutvonal teljesítő képességének fokozása és a tömegszállítás olcsóbbá tétele szempontjából, Kossuth Ferenc kereskedelmi minister elhatározta, hogy a vonal nagy lejtőkkel ellátott részén elektromos vontatásra való berendezés tanulmányozására a Ganz-gyárat megbízza.
A miskolc-diósgyőri helyi érdekű villamos üzemű vasút műtanrendőri bejárását julius 10-én tartották meg.
A miskolc-diósgyőri helyi érdekű vasút folytatása képen Török Emil, budapesti mérnök Diósgyörtől-Alsóhámorig vezetendő rendes nyomtávu helyi érdekű villamos vasutvonalat tervez, melynek előmunkálataira az engedélyt már meg is kapta.