A fiumei hajógyár ügyében amelyről már több izben megemlékeztünk, a hadügyminiszterium már döntött.
A delegáció által megszavazott uj hajók épitésére ajánlatot tettek tudvalevőleg a Danubius-féle hajógyár, a fiumei Lazzarus-féle hajójavító és a Yorrow-féle nagy angol hajógyár. Ez utóbbi gyár azonban ajánlatát visszavonta, mivel a közös miniszter arról értesitette, hogy a magyar gyárat megillető hajók előállítást magyar vállalkozó számára akarja biztositani. A másik két gyár hosszas, elkeseredett versengés után megegyezésre lépett, ugy hogy a hadügyminiszterium tengerészeti osztály kiadta a munkát.
A hadügyminiszterium az 1905-re és 1906-ra előirányzott, a magyar kvóta arányában Magyarországot megillető hat torpedózuzó és tiz torpedónaszád épitését a Danubius-féle hajógyárra bizta. A minisztérium kikötötte, hogy az uj hajók Fiuméban épitendők s hogy azok értéke nem az elkészitési időben, hanem a kötlségvetés elintézése után folyósitható. E megrendelés folytán, mely 10 millió koronát tesz ki, a fiumei gyár 2 évre lesz ellátva munkával.
A Lazzarus-féle gyárat viszont egy konzorcium vásárolta meg, mely a gyárat bérbe adja a Danubius-féle hajógyárnak.
Ez a konzorcium természetesen azonos a Danubius-gyárnál érdekelt bankcsoporttal. A fiumei hajógyár vezetésére a Yarrow-féle angol hajógyár egyik művezetőjét fogják szerződtetni. Az hajók épitésénél a hadügyminiszterium tengerészeti osztályának több műszaki tisztje fog felügyelni. Ezzel tehát a sokat tárgyalt fiumei hajógyár ügye egyelőre lekerült a napirendről.