Puhony győzött Szücs László előtt a motoros hegyi körversenyen

A sérült Balczer remek versenyben nyerte az oldalkocsis kategóriát, Horváth Károly a 100-as, ifj. Gaál a 250-es, Preisz a 3501-es kategória győztese – 5000 néző a motoros hegyi körversenyen

Erősen szemerkélt az eső, amikor vasárnap délelőtt háromnegyed 10-kor a motorkerékpáros hegyi körverseny színhelyére igyekszünk. A Hármashatárhegy oldalán, végig a Szépvölgyi-úton át a Zöldmáli-úton az eső ellenére is mintegy 5000 főnyi közönség várja már 10 órakor a verseny rajtját.

Fél 11-kor kezdődik a verseny, a 100 kcm-es kategóriával. (A verseny útvonala: Szépvölgyi-út, Zöldmáli-lejtő, Zöldmáli-út, Pusztaszeri-út által határolt körpálya. Egy kör hossza pontosan 2450 méter.)

100 kcm-es kategória (táv: 5 kör):
1. Horváth Károly FTC (DKW) 14:31.7, 2. ifj: Nagy BRE (Sachs) 14:46, 3. Juhász FTC (Sachs), 4. Huszty BTE (DKW).

Kilencen álltak a rajthoz. Horváth Károly rögtön az élre ugrik, első köre 2:50. Mögötte ifj. Nagy, Juhász a sorrend. Gergelynek az első körben besül a motorja, kiállni kényszerül, Huszty áll a negyedik helyen. A harmadik és negyedik körben is sokan kiállnak, az élen továbbra is változatlan a helyzet. Horváth Károly fölényesen nyer.

125 kcm-es kategória (táv: 5 kör):
1. ifj. Gaál FTC (DKW) 14:04, 2. Joachim FTC (JB)
Négyen indulnak: Gaál, Joachim, Kiss János és Szabó Andor.

Megérkezik közben a versenyre Ries István dr. igazságügyminiszter, Kiss motorja a rajtnál beragad, Szabó pedig az első körben kiáll. Ketten maradnak a mezőnyben: Gaál és Joachim, Gaál már az első körben nagy előnyre tesz szert Joachimmal szemben. Előnye s második körben 1000 méter, a harmadikban 1500. Hiába megy szépen Joachim, a pompásan menő Gaálra egy pillanatig sem lehet veszélyes. Gaál végül is mintegy 2000 méter előnnyel győz.

250 kcm-es kategória (táv: 10 kör): 1. Puhony BRE (DKW-komp) 24:23.2, 2. Domján BRE (Puch).

A 250-esek együtt indulnak a 350-es kategória versenyzőivel, Öt 250-es versenyző van a mezőnyben: Puhony, Domján, Surányi, ifj. Csák és Csányi. Az első körben még Domján vezet, mögötte Puhony, Surányi, Csányi, Csák a sorrend. A második körtől kezdve Puhony áll az élen, egy ideig még Domján veszélyes rá, de aztán Puhony egyre jobban elhúz tőle. közben előbb Surányi, majd Csányi és Csák is feladja motorhiba miatt. A csúszós pályán nincs könnyű dolguk a versenyzőknek. Puhony végeredményben úgy nyer, ahogy akar.

350 kcm-es kategória (10 kör): 1. Preisz BTE (Viktória) 26:29.4, 2. Körmendy MTE (Jawa) 28:29, 3. Szabó István FTC (DKW)

Preisz, Körmendy, Szabó a sorrend az első két körben. A 19 éves Preisznek ez az első versenye, eddig csak síversenyeken ért el sikereket. Motoron is megállja a helyét, nagyon szépen megy, és biztosan vezet. Körmendy vezetésén látszik, hogy az előzőnapi edzésen bukott, alaposan összehorzsolta magát vagy hat helyen. Keze is be van kötve, csak sportszeretetből futja végig a versenyt.

A harmadik körtől kezdve Preisz, Szabó, Körmendy a sorrend s ez így van egészen a kilencedik körig. Az utolsó körben, a cél előtti kanyarban Körmendy fordul be másodiknak s így övé is a második hely.


Oldalkocsis motorok (táv: 5 kör): 1. Balczer Ottó BTE (NSU, utasa Scheller) 13:19.8, 2. Surányi FTC (BMW, utasa Jónás) 3. Dömök FTC (BMW, utasa Széles), 4. Gutschy FTC (Norton, utasa Gutschyné).

Nem várt remek verseny! Balczer 2:39-cel vezeti az első kört, utána Gutschy, Surányi, Dömök a sorrend. A második körben mintegy 70 méter Balczer előnye Gutschyval szemben, mögötte egymás nyakán jön Surányi és Dömök. Balczer második köre 2:37, a harmadik 2:37.2. A helyzet nem változik. Balczer pompásan megy, de az ő vezetésén is látszik, hogy a verseny előtti edzésen megsérült. Egyik keze alaposan bepólyálva: el van törve az ujja.

A negyedik körben már Surányi a második. Dömök a harmadik. Gutschy kerül a negyedik helyre. Balczer előnye most már 150 méter s körülbelül ez marad a célig is. Surányi és Dömök külön pompás versenyt futott a második helyért.

500 kcm-es kategória (15 kör): 1. Puhony BRE (BMW) 33:49.9, 2. Szücs László FTC (BMW Rennsport) 33:57.8, 3. Gutschy FTC (Norton)

Nyolcan állnak rajthoz: Puhony, Banay, Samulka, Szücs, Gutschy, Zamecsnik, Szeifl és Demjén dr. Demjén dr. beragad a rajtnál, csak egy hengere dolgozik. Demjén nem is tud elindulni, tehát már csak heten vannak. (Puhony betegen áll rajthoz, sárgasága miatt nemhogy motoroznia nem volna szabad, hanem feküdnie kellene.) Puhony 30 méter előnnyel fejezi be az első kört, az együtt jövő Banayval, Zamecsnikkel és Szüccsel szemben. Közben egyre erősebben esik, de a közönség rendületlenül kitart.

A második és harmadik körben Szücs és Banay gyilkolja egymást. Puhony 2:25-ös, 2:24-es köröket megy. Szeifl nagyon le van maradva 350-es Motorcoche-ával, de sportszerűen továbbra is küzd. A harmadik körben Zamecsnik kiáll. Puhony 80 méterrel vezet Szücs és Banay előtt, mögöttük jó 600 méterre robog Samulka, Gutschy és Szeifl.

A hatodik körben Szücs előzi Puhonyt, Szeifl és Gutschy körhátrányba kerül. Puhony a következő körben már visszaszerzi az első helyet s 2:15.6-os remek kört fut. Banay is kiszáll motorhiba miatt. A kilencedik-tizedik körben Puhony, Szücs, Samulka, Gutschy, Szeifl a sorrend. Puhony és Szücs Pazar küzdelmet vív az első helyért.

A 11-ik körben Puhony 2:13-at fut s alaposan mintegy 120 méterre elhúz Szücstől. Samulka feladta Szeiflen már két kör van. Puhony valamivel ismét növeli előnyét s a 14-ik körben már Gutschyra is két kört vernek rá. Az utolsó körben Puhonynak mintegy 100 méter az előnye. Szeifl motorhiba miatt kénytelen feladni a versenyt. Puhony végül 300 méterrel győz Szücs ellen.