A főváros hídépítési különbizottsága Sáry Ignác elnöklésével fontos ülést tartott.
A gyűlésen Borsos József műszaki főtanácsos, a főváros út- és mélyépítési ügyosztályának vezetője ismertette a közlekedésügyi minisztérium hídépítési osztályának irányításával folyó roncskiemelési és hídépítési munkálatokat. Eszerint a volt Ferenc József-híd, amelyet most Szabadság-hídnak neveztek el, gyors ütemben épül és a legutóbbi baleset ellenére programm szerint augusztus 20-ára elkészül, úgy, hogy Szent István-napján régi formájában ismét átadják a forgalomnak.
A hídon a villamoskocsik a híd közepén lefektetett sínpályán közlekednek és a sínpár két oldalán húzódik a kocsiút, amelyen a közforgalom lebonyolódik.
Az elkövetkezendő jégzajlás idejére tehát már két hídja lesz a fővárosnak, ahol Buda és Pest között zavartalanul folyik majd a közlekedés.
A Gellért-téren a villamossínek a tér közepére kerülnek és úgí rendezik a forgalmat, hogy minél kevésbbé legyen szükség átszállásokra.
Az átszállások csökkentése céljából a Szabadság-hídtól északra és délre közvetlen villamosjáratokat indít a Beszkárt. Pestről a budai Krisztina-tér irányába közlekedő villamoskocsik a híd budai hídfőjénél nem állanak meg és az első budai megálló a Döbrentei-téren lesz, ami a forgalmi torlódások kiküszöbölése céljából szükséges. A Kelenföld és Lágymányos irányából a Krisztina városba utazó közönség szintén átszállás nélkül közvetlenül teheti meg az utat.
Borsos főtanácsos a továbbiakban arról beszélt, hogy a hidak roncsainak kiemelése most meggyorsul.
Bejelentette, hogy a Szabadság-híd újjáépítésének befejezése után haladéktalanul hozzákezdenek a Margit-híd újjáépítéséhez.
Az összes felszereléseket, műszaki berendezéseket haladéktalanul a Margit-hídhoz szállítják. A Margit-híd újjáépítése azonban már lényegesen hosszabb időt vesz igénybe, mint a Ferenc József-hídé. Befejezett tény az is, hogy a Lánchíd is régi helyén és régi formájában épül fel, ennek újjáépítésére azonban csak később kerül sor. Az Erzsébet-híd sorsa még teljesen bizonytalan. Sok terv merült fel a híd elhelyezésére és felépítésének módjára, de döntés még nem történt. Régi helyén épül fel az óbudai Árpád-híd és a Boráros-téri híd is.
A bizottság több hozzászólás után tudomásul vette a nagyfontosságú bejelentéseket, majd elhatározta, hogy a közeli napokban helyszíni szemléket tart.