Szabó László a legjobb motoros
Ideális pályán, nagyszerű időben, szépszámú közönség előtt folyt le a kerékpáros és motoros szövetség első versenye a népligeti Tipográfia-pályán. A motorosok és kerékpárosok a pálya alagútja hűvös árnyékában várakoznak, míg versenyeik sorra kerülnek. Előtte ugyanis a Tipográfia-Spárta labdarúgó mérkőzés folyik a pályán.
A motorosok között találjuk a régi idők bajnokait, akik eljöttek megnézni a fiatalok szárnypróbálgatásait. A kerékpárosok külön szigetet képeznek a pálya másik részégen, ugyancsak az árnyékos oldalon.
Ma csak a vaskerekesek részére rendeztek versenyt, de azért itt találjuk a Millenáris hőseit is. közöttük Nagy Bélát és Pelyvásit, valamint Patakit, a motorvezetéses versenyek bajnokát. Mindegyik dicséri a pálya legereblyézett salakját, ami Kelen János futóbajnok érdeme, aki egyébként ennek a pályának gondnoka.
A vaskerekesek első futamához nyolc versenyző áll starthoz, akik három kört, 1200 métert futnak. Az első előfutamban fél géphosszal győzött Fazekas, Pintér előtt. A második előfutamnak ugyancsak nyolc indulója volt. Itt győzött Lehovecz, Nagy Ferenc előtt.
A döntő futamban a négy legjobb vaskerekes állt starthoz. Itt a második körben Fazekasnak már ötven méter az előnye és ezt végig tartva győz. Ez a nagyszerű versenyző egyébként kispesti nevelés, aki fölényesen győzött Lehovec (MaDISz), valamint Pintér (FTC) és Nagy (MaDISz) előtt.
Selejtező verseny porfelhőben
Tíz induló indult el gyors iramban. Kemény gumik alatt porzik a talaj s porfelhőbe burkolta a versenyzőket. Minden körben van egy áldozat. Ez a versenyző sorsa. Minden körben ki kell állnia a leggyengébbnek. Itt ez a szabály, Szabó Nelmár, Horváth, Mihilits és Csomor álltak ki sorrendben.
A finisre már csak négyen maradtak, azok között így oszlottak meg a helyek. Kovács Emil FTC. 2. Pincés (Csepel) 3. Molnár MaDISz, 4. Tihanyi KSzKK.
Végül, hogy a nap ne múljon el izgalmak nélkül, még egy 25 körös páros versenyt is rendeztek. Izgalmas váltások, melyek előtt a közönség lelkesen biztatja kegyeltbe fogadott kedvenceit.
A 13-ik körben Fazekas és Nagy már 60 méteren vezetnek, s ezt erősen tartják. Később Lehovecz bukik, de a puha salak nem okoz súlyosabb sérülést, gépre pattan és száguld a többiek után. Már egy kör a két szökevény előnye és ezzel az előnnyel nyerik is a versenyt.
Végeredmény: 1. Fazekas RSzKK-Pinczés Cs.MTK (23 pont). 2. Kovács-Pintér FTC 15 pont. 3. Lehovecz-Nagy MaDISz 11 p., 4. Molnár-Szabó MaDISz 6 p. A harmadik és negyedik pár egy kör hátránnyal végzett.
Motorosok a salakon
A várva várt motorszám következett. A motorosok egy kört alig, 2100 métert futottak.
Az álló motorral induló verseny tulajdonképpen Vigh-Szabó pár versenye volt. Itt Vighnak volt jobb taktikája és ezzel győzött. Második Szabó, harmadik Závodny, negyedik Petrányi.
Ez a futam a 100 köbcentis motorok versenye volt, ezután következett a 125 köbcentiméteres motorosverseny. Itt Szabó László (Rendőr SE) Puch győzött. 2. Kesjár (MaDISz) ugyancsak Puch-géppel. Elért idejük 2.29 mp., a táv 2400 méter.
Zamecsnik pályapróbája
A régen látott motorosversenyző gördült a salakra, hogy bemutassa a salakversenyzés magasiskoláját. A salakon nincs magasforduló és itt tisztán a versenyző motoros ügyességétől függ minden. Rutin és vakmerőség, ez a kettő kell ehhez a versenyhez, és aki ezekkel, rendelkezik, mind Zamecsnik, az győzhet.
Pár kört ment csak, de amit mutatott, az felért egy kisebb versennyel. Utána ismét a 100 köbcentiméteres motorok ötkörös versenye következett, ahol Vigh és a két Szabó harcolt az elsőségért.
A harmadik körben Vigh gépe beragadt s így győzött Szabó László Szabó Andor előtt, míg a harmadik Kesjár volt. A 4-ik és 5-ik helyen fekvő Vigh és Závodni motorhiba miatt feladták a versenyt. Ezek szerint jelenleg Szabó László a legjobb kismotorosunk.
A rendezés kifogástalan volt és a versenyt a jövőben többször meg kell ismételni. Ezt kívánja a kismotoros sport, de azt várja a közönség is.