A főváros közgyülése közvetlenül a nyári szünet előtt tárgyalta le a budapesti gyorsvasuti hálózat kialakitására vonatkozó előterjesztést. Egyelőre négy vonalból álló, 90 kilométer hosszu földalatti hálózatot épitenek ki a város belterületén, azonban az egyes vonalak meghosszabitása révén később a környéki hálózat is fejleszthető.
Az uj földalatti vonalak érintik a négy helyiérdekü vasuti vonalat, valamint a három nagyvasuti főpályaudvart és beilleszkednek a nagyvasuti közlekedés átrendezését célzó legujabb elgondolásba is. A tervezetet felterjesztették a kormányhatósághoz jóváhagyás céljából. Az elmult hét folyamán Szendí Károly polgármester személyesen tárgyalt a közlekedésügyi minisztériumban a közgyülési határozat jóváhagyása érdekében. Különösen a nagyszabásu épitkezés gyakorlati megoldásának kérdéséről folyt szó a megbeszélések során.
A földalatti vasutvonalak épitését közvetlenül a háboru befejezése után szándékoznak megkezdeni, amikor is a munkások hatalmas táborát tudják majd foglalkoztatni a nagyarányu földmunkáknál. Értesülésünk szerint a gyorsvasuti hálózat kialakitására vonatkozó előterjesztés, amely a kereskedelmi minisztérium nagyvasuti terveivel teljesen összhangban van, a legtökéletesebben megnyerte az illetékes tényezők tetszését, ugy hogy a jóváhagyás most már rövidesen megtörténik.