A Fővárosi Közmunkák Tanácsának különböző bizottságai az elmult héten tárgyalták a MÁV igazgatóságának a budapesti pályaudvarok kihelyezésére vonatkozó tervét. Ez a terv kedden a Közmunkatanács teljes ülése elé kerül. Többszázmillió pengős beruházásról van szó, amelynek végrehajtására a háboru befejezése után kerül sor.
Az eddigi személypályaudvarok a tervezet szerint csupán a helyi közlekedés számára maradnak meg, míg a nemzetközi vonatok, valamint a távolabbi vidékekről jövő vonatok egy felépítendő uj pályaudvarra futnak be. Ezt az uj pályaudvart a Thököly-ut és az Andrássy-ut között a Hungária-körutra támaszkodva épitik meg, neve vagy Hungária-, vagy Andrássy-pályaudvar lesz. A Déli pályaudvar és a Keleti pályaudvar megmarad mai helyén, a Nyugati-pályaudvart azonban áthelyezik és homlokzata a Szinyei Merse-utca vonalában lesz. Ezáltal rendkivül nagyértékü terület szabadul fel, amelyet a MÁV értékesiteni tud és a telekárak a nagyszabásu terv végrehajtásának költségeit részben fedezik.
A Közmunkatanács szakbizottságai a MÁV tervezetét rokonszenvvel fogadták és városrendezési szempontból annak megvalósitását nem ellenezték. Különösen örülnek annak, hogy a Nyugati pályaudvart áthelyezik, mert ezáltal az Uj-Lipótváros és a Terézváros között utcákat tudnak nyitni, aminek következtében a Nagykörut forgalmát jelentős mértékben tehermentesithetik.