A Balatoni Sporthét csemegéje volt a II. Tihanyi motorkerékpár körverseny

Még Jupiter Pluvius is kedvébe járt a mostoha sorban tengődő magyar motorsportnak, remek időjárással kedveskedett a motorkerékpársport híveinek. Meg is hálálták ezt az összes résztvevők.

Remek versenyben gyönyörködött az 5 km-es, kanyarokkal teletűzdelt pálya mentén álló tömeg, amelyet egyhamar nem fog elfelejteni. Ha az elején akarjuk kezdeni, akkor mintaszerű rendezésről kell néhány szóban megemlékeznünk.

Ennek a nagy, felelősségteljes munkának spiritus rectora Kozma Endre volt, aki néhány lelkes, sportszerető barátjával tökéletesen oldotta meg a nehéz feladatot. Mind az előkészítő munka, mind a verseny lebonyolítása hibátlan volt.

A versenyzők Albrecht királyi herceg előtti felvonulása nyitotta meg a gépek és emberek izgalmas csatáját. A „porszívók”kategóriáját a 100 és 125 kcm-es osztály győzelmein dr. Zsótér és Vágay Mátra exponensek osztoztak.

A 200-as csoport győztese a M. Puchot vezető Fancsali lett. A negyedliteres kategóriában késhegyre menő küzdelem alakult ki a kolozsvári Pop (DKW komp.) és márkatársa. Lukavecz között. A tréningeredmények alapján nem volt meglepetés Pop megérdemelt győzelme.

Tavaly azt írtuk, Dőryről, hogy méltó a gyors gyári NSU-ra. Idén ismét bebizonyította rátermettségét. Amikor a mezőnyből leszakadt Demjén dr. „megszorította” Dőryt, az NSU szinte szárnyakat kapott. Öt BMW-es osztozott a félliteres osztály helyezésén.

Pillanatig sem volt vitás Kozma győzelme, bár Demjén, érthetetlenül túl sokat kockáztatott. Biztos második helyét áldozta fel egy rosszul sikerült fékezéssel. Így került Kozma mögé a meggyőzően menő dr. Rendek.

Negyedik helyen Banai végzett. Az ötödik BMW versenyző a Millenáris betonjáról ismert Schmiedt volt, aki a biztos 3. helyét vesztette el meglazult porlasztója miatt. Kozma nevéhez fűződik a nap legjobb ideje is (átlaga 100.8 km. Leggyorsabb köre 103.7 km volt!).

Az oldalkocsisok babérját szintén BMW motorral Rády György nyerte. A favorit Pathó (NSU) gyertyadefekt miatt bennragadt a startnál.

A körversenyek után bonyolították le az amerikai jellegű terepversenyt, amelynek meglepetése a régi idők „speed” versenyzőjének, Kesjárnak kitűnő szereplése. Kozma után a nap második legjobb idejét futotta a kis 125-ös Puchján.

Kitűnő, izgalmas verseny volt. Igazi motoros propaganda.