Ma már a rádió egyetlen valamirevaló tengeri hajóról sem hiányzik. Nemcsak a hajózást teszi a rádió biztonságosabbá azáltal, hogy hírt kaphat az óceánokon járó többi hajótól, a fenyegető viharokról, a jéghegyekről, a várható lejárásról; hanem példák igazolják, mennyire nélkülözhetetlen akkor is, amikor a hajón beteg van.
Az Északi és Keleti tengeren hajózó minden gőzösnek módjában van közvetlenül érintkezésbe lépnie az azonnali orvosi segélyt kívánó súlyosabb megbetegedéseknél az Elba és a Weser öbleiben, valamint a Rügen szigeteken felállított híres vevő- és adóállomásokkal. Ugyanígy hajótörés esetén is megfizethetetlen szolgálatot tesz a kellően felszerelt rádiókészülék. Érdekesen igazolja ezt a „Borkum” szerencsétlensége.
A nagy német óceánjáró, a „Bremen” a-„Tiftwood” angol gőzösön keresztül jelentést kapott, hogy a „Borkum” azonnali segítségre szorul. Később a „Queen Mary” jelentette, hogy a hajónak még a hídját is elvitte az ár, a kormánylapát eltört és a pusztulás bizonyos. Az összes hajók 1000 tengeri mérföldnél messzebb voltak a szerencsétlenségtől, így nem segíthettek, hanem a jelentkező német tengerparti mentőállomás azonnali utasítást rádiózott ki a tengerre, hogy a „Borkum” közelében lévő hajók irányukat megváltoztatva siessenek oda.
Egyben pontosan jelezte a szerencsétlenség földrajzi helyzetét is. Igy a kisebb kapacitású hajó-rádió SOS-jeleit egy nagyobb közvetítette a nagykapacitású mentőállomásnak, amelynek aztán módjában volt, hogy nagy adójával az egész tengert értesítse. A „Zealandic” nevű gőzös később jelentette, hogy a „Borkum” már csak adni tud készülékével, de felvenni nem. A kapitány a híd leszakadásánál súlyosan megsebesült, azonnali orvosi segítség kell.
A „Bremen” ezt a hírt is közvetítette úgy a partra, mint más hajóknak, így a „Schlesien” csatahajót is értesítette. Ez nekiindult, elérte a hajót; de mivel a tenger viharos volt, egy olajtankhajó olaját öntötte a tengerbe. Az olaj tudvalévőleg a víz hullámzását ideig-óráig csökkenti. Ebben a beállott szünetben ment a hadihajó orvosa a „Borkum” fedélzetére. A sebesült kapitány és az első tiszt megmenekült.