Az új degresszív tarifa csak az első lépés

A kereskedelem- és közlekedésügyi minisztériumban a Felvidék egy részének a visszacsatolása után hozzáfogtak olyan tarifarendszer kidolgozásához, amely megóvja a távolabb fekvő területeket attól, hogy a nagy távolság gazdasági érdekeiket, forgalmukat, termelvényeik értékesítését hátrányosan befolyásolja.

Az új országos degresszív tarifának az életbeléptetésére most került sor és ezzel Keletmagyarország és Erdély hazatért részei számára is biztosították a kedvezményeket, amelyeket a Felvidék és Kárpátalja érdekeinek a figyelembevételével készítették elő. Az új degresszív tarifa szeptember 11-től érvényes és mind a személy-, mind a teheráruszállítást a távolság arányában olcsóbbá teszi.

A tarifaleszállítás azonban, mint értesülünk, csak az első lépésnek tekinthető a mai kereteiben. A kereskedelem- és közlekedésügyi kormány ugyanis foglalkozik az erőteljesebb degresszió kérdésével.

Ennek a nagyobb csökkentésnek azonban ezidőszerint pénzügyi akadályai vannak, rövid időn belül mutatkoznak majd a jelenlegi tarifareform hatásai és az illetékes tényezőknek előreláthatólag módjuk lesz megbizonyosodni afelől, hogy a tarifaleszállítás nem vezet bevételi kieséshez, sőt ellenkezőleg, a növekvő forgalomnak a tiszta haszna is megnő. A tapasztalatok alapján kerülhet sor különösen a nagyobb távolságokon további fokozatos tarifamérséklésre.