Az Amerika és Európa közötti rendszeres légijáratok megteremtése kedvenc terve mind az amerikai, mind az európai légiforgalmi társaságoknak és természetesen mindent megtesznek, hogy azoknak a repülőgépeknek, amelyek már most is átrepülnek az Óceán felett az útját minél biztosabbá tegyék.
A repülőgépszolgálat biztosításán New-Yorkban a Port Washington léghajózási kikötőben vízirepülőkikötőt, egy úszó hajót helyeztek el, amely házikikötőnek felel meg.
Ezeknek a hajóknak az a feladatuk, hogy állandó rádióösszeköttetésben álljanak a repülőgépekkel. Meteorológiai jelentéseket közvetítenek a repülőgép navigációs tisztje számára, hogy ezeknek a jelentéseknek az ismeretében kikerülhessék az esetleg útjukba kerülő veszélyes viharokat.
Ezen felül azonban igen fontos szerepük az is, hogy irányjelzéseket és egyéb útbaigazításokat adnak az úton levő távolsági repülőgépeknek.
Ezeknek a hajóknak, amelyek a repülőgépek rádiószolgálatát látják el, magától értetődően igen nagy teljesítményű és legmodernebb rádióberendezésekre van szükségük, hiszen a készülék hibája esetleg sok ember életébe kerülhet.
Három kilowatt erősségű és 600-tól 3000 méterig terjedő hullámhosszakra berendezett adókészülékük van, és ezen kívül még egy 600 watt teljesítményű rövidhullámú – 15-90 méter - adóállomásuk is azoknak a repülőgépeknek a számára, amelyek ilyen készülékkel vannak felszerelve.
De nemcsak tökéletes adó, hanem éppen olyan kifogástalan vevőberendezéssel is el vannak látva és a két fajta készülék úgy van elhelyezve, hogy ugyanaz a rádiótiszt mind a két készüléket ugyanarról a munkahelyről is kezelheti.
A repülőgépek biztonságát szolgáló ilyen hajókon levő rádióberendezéseket állandóan szaporítják, úgy hogy ma már több német, angol és amerikai hajó áll a nagytávolsági repülés irányításának és biztosításának a szolgálatában.