A kilenc évvel ezelőtt megépített dunaföldvári híd lett volna hivatott a dunáninneni és dunántúli országrészek közvetlen, a fővárostól független összekapcsolására. A hídépítés befejezése után megépítették a solt-kecskeméti műutat, amely az ország egyik legkitünőbb autóútja, majd hozzáláttak az összekötő vasútvonal megépítéséhez is.
A cél az volt, hogy a Sárbogárd–Előszállás–Dunaföldvár–Solt–Fülöpszállás-vonal kiépítésével bekapcsolják a dunaföldvári hidat a vasúti fővonalhálózatba. Ennek a vonalnak először a középső, Dunaföldvár–Solt szakaszát építették meg. Ezt a részt a napokban adják át a forgalomnak.
Soltról ugyan a Dunapataj–kunszentmiklósi mellékvonal révén megvan az összeköttetés a Budapest–szabadkai fővonalhoz, de természetesen a dunaföldvári híd vasúti szempontból csak akkor lesz teljesértékű, ha megépül a tervezett teljes összekötővonal Dunaföldvárnak a Budapest–újdombóvári főútvonalon fekvő sárbogárdi bekötésével. Ma Dunaföldvárnak csak a Paks–Pusztaszabolcs-vonal révén van igen nehézkes kapcsolata a Budapest–újdombóvári fővonallal.