A Felvidék és Kárpátalja problémáinak a megoldása szinte emberfeletti terhet ró a felelős tényezőkre. Hónapokba tellett, amig az igények és érdekek áttekinthetetlen sűrűjében ki lehetett jelölni a józan, reális megoldás csapásait. A különleges viszonyok azonban különleges intézkedések szükségességét igazolták. Teleki Pál gróf miniszterelnök, aki rendkivüli elfoglaltsága közepette állandóan, igen behatóan foglalkozik a Felvidék és Kárpátalja ügyeivel, lehetővé tette, hogy a legfontosabb, a legsürgősebb kérdések tisztázása a szokásos bürokratikus út kikapcsolásával, a jólbevált tárcaközi eljárás révén jusson közelebb a végleges döntéshez.
Zsindely Ferenc miniszterelnökségi államtitkár hatáskörébe tartozik az e célra alakított tárcaközi bizottságok jelentéseinek a felülvizsgálása és a szükséges intézkedések elrendelése. Valamennyi minisztérium kiküldte a képviselőjét a tárcaközi bizottságban, amely egységes szempontok szerint igyekezett sorrendbe szedni a Felvidék alapvető szükségleteit, problémáit. Elsősorban a hazatért terület gócpontjainak a helyi problémáival foglalkozott a tárcaközi bizottság.
Alapos munkát végzett a bizottság Kassán, ahol valóban a súlyos kérdések egész sora vár megoldásra. Át kell alakítani Kassa eddigi forgalmi berendezkedését. Uj személy- és uj teherpályaudvart kell építeni, mert a jelenlegi nem felel meg a felfokozott forgalomnak. Ez a kérdés azonban elválaszthatatlanul összefügg a Hernád szabályozásával. A szabályozás az ármentesítő társulat feladata lenne. A Hernád azonban annakidején kimaradt a vízszabályozási törvény felsorolásából. Most a törvényt módosítani kellene ahhoz, hogy a Hernád szabályozása a szokásos úton megtörténjék. Uj felvételi épület és műhely céljára közel egymillió pengő államvasúti beruházásra lenne szükség.
A kassai üzletvezetőséget, mint értesülünk, felállítja az Államvasút, de a terv megvalósítására csak 1940-ben kerül sor. A kassai gazdasági akadémia tervét információink szerint elejtették, mert fontosabbnak mutatkozik, hogy a középfokú gazdasági oktatást arra alkalmas, nagyszabású tanintézet keretében vezessék be Kassán.
A város fejlődését nagy mértékben akadályozzák a belső városrészben lévő, mezőgazdasági célú területek. Ezeknek a felszabadítása sürgősen megtörténik. A katonai épületek elhelyezésének a kérdésében is reformokra van szükség. Elképzelhető, hogy a csehek ebben a kérdésben nem túlságosan méltányolták a város eminens érdekeit. Kassa kórházügyeit is teljesen új alapokra kellene helyezni. A városnak van színháza, de se hangversenyterme, se táncterme, se előadóterme nincsen.
Sok szép új középülettel gazdagodott a város, de a jelenlegi városháza nem felel meg a célnak. A város szívében kellene felépíteni az új városházát. Kassán remélik, hogy OTI vagy MABI kölcsönnel megvalósíthatják ezt a tervet. Vásárcsarnoka nincs Kassának és ugyancsak sürgős szükség van modern, új vágóhíd megépítésére. A város szélén fekvő szegénynegyed lakótelepei egyáltalán nem válnak a cseh rezsim dicsőségére. Sem ez, sem az ú. n. cigánynegyed a „tábor” nem tartható fenn tovább. Arról nem is szólunk, hogy Kassának egyáltalán nincs korszerű sportpályája. Sürgősen restaurálni kellene a világhírű kassai dómot. A kassai vízvezeték rendezésére 50.000 pengő kellene, 100.000 pengőből pedig a Csermely-patakot kellene szabályozni. A tervek készen vannak, de a helyzet az, hogy erősebb felhőszakadás már árvizet okoz Kassa egy részében.
Megilleti Kassát, hogy az ország elsőrendű városainak kijáró figyelemmel kisérjék a problémáit és Szegeddel, Debrecennel, Péccsel helyezzék egy sorba. Az intézkedések sürgősségét pedig egyetlenegy szám mindennél erősebben alátámasztja: közel 4000 munkanélkülit hagyott örökül a cseh potemkin demokrácia, abban a városban, amelynek ezidőszerint 60.000 lakosa van.
A kassai postapalota elsőrangú, a rendőrség és a csendőrség elhelyezése kifogástalan, de a bírósági épület nem felel meg a modern követelményeknek. Még számos szociális és kulturális problémával foglalkozott a tárcaközi bizottság. A kassai utak átépítésére 850.000 pengőt szán a magyar kormány. A csehek építettek egy vasúti hidat, amelynek egyik oldalra sincs semmiféle összeköttetése. Most megépítik ehhez a kapcsolatot. Megszüntetik a forgalmi törést is, amelyet a kelet felé irányuló forgalomban a sátoraljaújhelyi két-három órás várakozások okoznak.