Néhány nap óta mozgalmasabb az amúgy is lüktető élet a Nagyvásárteleppel összefüggő dunai teherpályaudvaron és a hajóállomáson. Megkezdődött az idei mezőgazdasági termények értékesítése. Megjöttek a zöldségfélék és a gyümölcsök hirnökei: a saláta, zöldborsó, földieper, cseresznye, egres.
Hajók és vonatok ontják a romlásnak kevésbé kitett friss főzeléket és gondosan csomagolt friss gyümölcsöt hoznak a gyümölcsszállító vonatok, gépkocsik és szekerek. A felhozott áruk egy része a fővárosnak és környékének belső fogyasztására van szánva. Az áru szine-javát az exportőrök vásárolják össze és gondos osztályozás után útbaindítják Angolország, Németország és Lengyelország felé.
A friss gyümölcs- és főzelék-export lebonyolítása hatalmas munkát ró a dunaparti teherpályaudvarra és a hajóállomásra. Májusban még csak kis ütemben indult meg ez a nagy munka, amely fokozottabb ritmusban folytatódik júniustól és tart késő őszig. A májusi szállítás 12 vagón gyümölcsből (földieper, cseresznye, egres) és néhány vagón salátából és zöldborsóból állott. Júniusra 120 vagón cseresznyének, 15 vagón egresnek, 25-30 vagón ribizkének, 25-30 nyári körtének és almának, a főzelékfélék közül 50 vagón zöldbabnak, 50 vagón zöldborsónak, 50 vagón salátának az elszállítása vár és folytatódik a paprika, paradicsom, sárga- és őszibarack, dinnye, meggy, szőlő, dió és a téli körte és alma leszállításáig, mire az exportált áru október végéig a 11-12.000 vagónt eléri.
Az idei export a Felvidékkel visszacsatolt gyümölcstermő vidékek és az anyaországban is a kedvező időjárás következtében bő gyümölcstermelésnek megfelelően az utolsó 20 évi eredményekhez mérten rekordteljesítményt jelent és az eddigi 12.000 vagón legmagasabb exportot is legalább 4-5 ezer vagónnal túl fogja haladni. A külkereskedelmi áruforgalmat szabályozó hatósági szervek ennek megfelelően biztosították a külföldi piacokat. Igy Németország mult évi hétmillió márkás keretét már eddig 11.5 millió márkára bővítették és kilátás nyilt még újabb 4 millió márka értékű gyümölcs pótkontingensre. Ehhez járul még a cseh-morva protektorátus 5 millió koronás kerete.
Lengyelország ugyancsak jelentősen emelte a gyümölcsbehozatali kontingensét és az eddigi megállapítások szerint 1200 vagón gyümölcsöt szállíthatunk, ebből 70 vagón cseresznye és 60 vagón sárgabarack már június hónapban és július elején lebonyolításra kerül.
Az exportra szánt gyümölcs és főzelék tételeivel csaknem egyezőek a főváros és környékének fogyasztására szánt szállítmányok és ezekkel együtt a Nagyvásártelepre vonaton és hajón szállított áruk júniusi forgalma átlag napi 55-60 vagónt tesz ki.