Az elmult napokban a visszacsatolt Felvidék több vasúti vonalán állott helyre a személy- és áruforgalom. A Bécsben megvont új határok és a müncheni egyezmény döntései különös helyzetet teremtettek a vasúti forgalomban. Hiszen Csehszlovákia leghosszabb és legfontosabb fővonalán, amely Prága és Kőrösmező között vezet, most a következő helyzet alakult ki.
A vonat Prágától Trebováig cseh területen halad, azután német korridor következik, majd ismét cseh területen lévő állomások. Oderberg előtt lengyel területen fut a vonat, azután szlovák terület következik egészen Hernádszentistvánig, amikor magyar területre kerülnek a vonatok, egészen Nagyszaláncig. Ezután ismét szlovák terület jön és Velejtétől Tiszaujlakig terjed megint a magyar rész. Nagyszöllősön lép ruszin területre a fővonal, hogy azután Rahónál román vidéken haladva át, Mármarosszigeten túl ismét cseh-ruszin fenhatóság alatt lévő végállomáson fejezze be útját.
Elképzelhető, hogy ennyi határon áthaladó vonat mily körülményesen teszi meg útját. Hiszen a pénzügyi és politikai hatóságok egyaránt szigorúan ellenőrzik, hogy ne történjék semmi szabálytalanság az utasforgalommal kapcsolatban.
Magyar szempontból igen fontos volna, ha a MÁV Ipolyság és Korpona között venné fel a forgalmat. Itt ugyanis nagykiterjedésű erdőségek vannak, a szlovák tűzifa tehát Ipolyságon keresztül sokkal olcsóbban juthatna el hozzánk, mintha a már megnyitott határállomásokon át teszi meg az utat.