Ugy látszik, hogy a technika átért a sebesség maximális felsőhatáráig. Erre vall a technikusok legújabb törekvése is, amely már nem a hajtógépek erejét igyekszik növelni és ezzel a sebességet fokozni, hanem a közlekedési eszközök alakjának célszerű kiválasztásával próbálja a levegő ellenállását csökkenteni.
Igy született meg a divat: az áramvonal. Népszerűsége olyan nagy, hogy a női hajviselet területére is betört és olyan frizurák kitalálására ösztönözte a hajművészetek, amelyek valósággal gépi külsőt kölcsönöznek a divathölgynek. A dámák sebessége a közlekedésben nem játszik nagy szerepet. Az áramvonalas frizura így tehát bohó és divatos különcködés,valósággal kifigurázása a technikának, amely csodálatos munkát végzett, míg megtalálta az áramvonalat.
Érdekes, hogy megint annyi más közhasznú találmány is az áramvonal is a haditechnikusok műhelyéből került ki és indult el hódító útjára. A puskagolyó és az ágyúlövedék útjának vizsgálata terelte a figyelműket a levegő ellenállására. Bámulatraméltó fényképező gépet szerkesztettek és ezzel lefényképezték a láthatatlan gyorsasággal röppenő lövedékeket. Az előhívott fényképek roppant érdekes tanulsággal szolgáltak.
Kiderült, hogy a lövedék a levegőt valósággal folyékony test módjára hasítja maga előtt és a lövedék sebessége nagyon fokozható, ha az alakját célszerűen választják ki. A fényképeken a különféle alakú golyók más-más úton tolták el a levegőt maguk elől. Ennek a fényképsorozatnak tanulmányozása alapján született meg az áramvonal, vagyis a sebesen közlekedő testek célszerűbb alakja.
A puskagolyó útjának és alakjának végleges formábaöntése után tértek át a közlekedési eszközök alakjának modernizálására. Megjelentek előbb az áramvonalas versenyautók, majd később a magánhasználatra szolgáló áramvonalas autók. Most pedig bevonult az áramvonal a vasuti közlekedésbe is. A pennsylvániai expresszvonat mozdonyát szerelték fel „új ruhával”.
Valóságos meseszörnyet alkottak, de jól tették, mert kiderült, hogy az új ruhájú áramvonalas mozdony percenként 1 mérfölddel gyorsabban halad, mint a régi. A szélellenállás tehát pusztán a rohanó test alakjának más kiképzése által lényegesen csökkent. Ezzel együtt pedig növekedett a mozdony sebessége.
Az új, sebesjáratú mozdony próbaútját 100 kilométeres távon tette meg. Amikor megállt, testéről tucatjával hullottak le a döglött madarak. Az irtózatos sebességgel száguldó test ugyanis elkapta és a légnyomás a vonat oldalához szorítva megfullasztotta őket. A kísérleti pálya mentén végig madártetemek jelezték a szörnyeteg útját.
Az érdekes újalakú a mozdonyokat a személyszállítás területén rövidesen bevezetik az egész világon. Ujabban már nemcsak a mozdony, hanem a többi kocsi alakja is idomul az áramvonalhoz és az egész szerelvény mintegy közös burában viharzik végig a sineken.