Közel másfél éve, hogy az amerikai Lacke-Hurst légikikötőben az „L. Z. 129” Zeppelin léghajó légköri villamosságtól telített váza a lehorgonyzás pillanatában kigyulladt és porrá égett.
A katasztrófa után azonnal hozzáfogtak egy nagyobb léghajó építéséhez, amely minden vonatkozásban messze túlhaladja elődeit. Az új „L. Z. 130” Zeppelin légióriás már elindult első légiútjára a friedrichshafeni Zeppelin-művek építőcsarnokából.
A technika eme legújabb alkotása a maga nemében páratlan. Szinte légi „Pullman-kocsinak” nevezhetjük. Nagyságának szemléltetésére elegendő, ha megemlítjük, hogy teljes hossza 245 méter, legnagyobb átmérője 21.2 méter. Felülete 57.000 m2.
Négy mótorgondolájában egyenként 850 lóerős Daimler-Benz Diesel-nyersolajmótor hajtja a húzó-légcsavarokat. Az elhasznált duralumínium tartógerendák hossza 22 kilométer. Összeszereléséhez 5 ½ millió szegecset használtak el, míg a feszítő acélsodronyok hossza 135 kilométer.
A léghajóóriást első útján dr Eckener kapitány, a Zeppelin-művek vezérigazgatója vezette. A 74 meghívott notabilitáson kívül a mintegy 27 főnyi személyzet és dr Dürr, a léghajó tervezője, valamint Eckener Knut, az építés vezetője vett részt.