… hogy a hiányos fenntartásnak tulajdonítják számos, a közelmultban épített útunk sajátos leromlását.
Amikor ezeken a drága, nagy áldozattal megépített útvonalakon cikk-cakkos repedések ékelődnek az úttestbe, amikor az út két oldala annyira lehajlik, hogy veszélyezteti a robogó autó egyensúlyát, amikor gödrök, zökkenők, félig rendbehozott, félig abbahagyott útrészletek rontják az utak arculatát, akkor fel kell vetni a kérdést, hogy mindez csupán a fenntartás szűkös anyagi eszközeinek tulajdonítható?
Nem lehetne szó arról, hogy ezek a méregdrága utak tovább tartsanak ki jó állapotban, úgy ahogyan az frissen megépített, egyáltalán nem olcsón számított utakhoz illik?
Külföldön az útfenntartási statisztika nem mutat ilyen ijesztő számokat, mint nálunk. Legalább a jövő útépítéseknél kellene figyelembe venni azt a szempontot, hogy egy nemesburkolású, drága útnak akkor is jónak kell lenni, ha nem ölnek bele újabb és újabb fenntartási ezreket…