A repülés eddigi nagyszerű sikerei ellenéje, a feltalálók, gépszerkesztők még egyáltalán nincsenek megelégedve a repülőgépek mai teljesítőképességével. Még nagyobb biztonságot, teherbírást, sebességet, emelkedőképességet - ez a jelszó! És egymásután születnek a gyárakban a szállói kényelemmel berendezett 40-50 személyes szárnyas óriások;
Lindbergh ezredes, a világhírű amerikai repülő már száz utast szállító gépek építésétre írt ki pályázatot az amerikai repülőgépgyárak részére: folytonosan tökéletesednek a szélmalomgépek, melyek sokkal kisebb fel- és leszállóhellyel érik be, mint a mai repülőgépek: Fockr, német mérnök pedig csak nemrégiben szerkesztett egy minden eddiginél tökéletesebb csavarrepülőgépet, mely helyből szökken fel 2000 méternél nagyobb magasságba.
És már javában törik a fejüket a tudósok, miként lehetne a gépmadarakat jelenlegi, 709 kilométeres óránkénti sebességi rekordját még tovább növelni, miként lehetne a sztratoszférában 800-1000 kilométeres gyorsasággal repülni, hogy Európa és Amerika közötti távolság mindössze néhány órára zsugorodjék.
A híres angol és amerikai repülőmérnökök munkájának két legfrissebb termékét mutatják be képeink.
Az első, egy különös alakú amerikai egyfedelű gép, legutóbb nagy feltűnést keltett Croydonban. London légikikötőjében. Csavara, mint látható hátul működik, kettős törzse van és az a nevezetessége, hogy a motor megindítása után bámulatos könnyedséggel, szinte magától emelkedik a magasba, leszálláskor pedig semmi körülmények között sem borulhat orra, ami közönséges géppel mindig előfordulhat.
A másik gép egy újfajta angol bombavető repülőgép modellje. Ezt a gépet, alakja után, denevérnek nevezik az angolok: két motorja van, szintén kettős törzsű és hír szerint, minden eddiginél több bombarakományt vihet magával. Valóban, nagyjelentőségű újítás lehet, mert az oxfordshirei gyárat, ahol épül, erős katonai őrség őrzi, hogy illetéktelen ne tudhasson meg róla részletesebb adatokat.