A tavon épült földalatti kincsespalota és a 48 milliós óriáshíd

A mérnöki tudás nagyságát, a technika diadalát jelenti az a két nagyszerű felvétel, melyet itt láthatunk.

Az egyik kép az angol nemzeti takarékpénztár tervezett földalatti kincseskamráit ábrázolja.

Betörés, tűz és vízmentes páncélkamrákat, amelyekben a takarékpénztár üzletfelei féltett értékeiket elhelyezhetik. A grandiózus épület egyelőre még csak terv, de már hozzáfogtak a megvalósításához.

Acélból és betonból épül a négyemeletes földalatti kincses páncélpalota a takarékpénztár londoni Queen Viktoria streeti épülete alatt. Geológusok vizsgálták meg az altalajt és megállapították, hogy az épület alatt földalatti tó van.

Ez azonban nem okozott nehézséget az angol építészeknek: pompás vízátnemeresztő, zömök pillérrendszert terveztek, amely számításaik szerint a földalatti és földfeletti palota súlyát könnyedén elbírja.

Lényegében tehát a vízre épül az angol főváros legmodernebb földalatti palotája. Az építkezés érdekességét fokozza, hogy miközben a föld alatt a munkások légiója dolgozik, fenn folyik a rendes irodai munka.

A másik kép a világ leghosszabb hídját ábrázolja.

Dánia partjainak közelében a tengeren épült. Két szigetet. Seeland-ot és Falster-t köti össze. Hossza két angol mérföld 3.218 méter. Hogy ez milyen nagy távolság, arra a legjellemzőbb, hogy Budapest egyik legszebb és leghosszabb útvonala az Andrássy út mindössze 2.313 méter. A lenyűgözően hatalmas alkotás építése fantasztikusan magas összeget emésztett fel. Magyar pénzben 48 millió pengőbe került.

A hidat építtető társaság azonban anyagi hasznot hozó befektetésnek tartja a hídóriás megépítését, mert számításaik szerint a hídon áthaladó autók vámjából megtérül az építkezési költség. A gigászi munkát angol mérnökök végezték s angol gyárakban készítették el a hídóriás vasszerkezetét.