A boncolás ma állapítja meg: élve, vagy halva zuhant a boldogtalan Taska sofőr a hullámsírba
Vasárnap délben megjelent a főkapitányságon Madarász Viktor, a rendőrség autószakértője és átadta szakértői jelentését. Elmondja, hogy a kormányvonó rúd első jobbkerekén levő úgynevezett dió levált. Ebből még nem lehet arra következtetni, hogy a balesetet éppen ennek a diónak a leválása okozta volna!
Érdekes még egyébként, hogy április 29-én ellenőrzőszemle volt, amikor a szerencsétlenül járt autót megvizsgálták. Minden rendben volt!
A kocsin még két olyan műszaki sérülést talált Madarász, amelyek valószínűleg a baleset következtében támadtak, de ha a baleset előtt következtek volna be, akkor az első kerekeket és a kormányzást lehetetlenné teszik. Ez a két sérülés: a bal hattyúnyak és a jobb első rúgó törése! A roncsot megvizsgálva Madarász a jármű fékberendezését. -úgy a láb, mint a kéziféket, -teljes rendben találta. Még ez az összehúzodott roncs-fék is, amely annyi ideig ázott a Duna fenekén
tökéletesen működött.
Így tehát lehetetlenség, hogy a fék elromlása okozta volna a szerencsétlenséget. Semmi más olyan hibát sem talált madarász, amelyből határozottan kimutathatná, hogy a baleset előidézésében technikai fogyatkozás lett volna a bűnős. Inkább az a valószínű, hogy a szerencsétlen sofőr rosszul lett és fájdalmában nem a láb féket, hanem a gázpedált nyomta meg, ami azt okozta, hogy a motor óriási gázmenyiséget kapott és irtóztató sebességgel rontott neki a korlátnak.
A másik feltevés- amelynek a helyességét vagy helytelenségét ma, kedden délben fogja eldönteni a boncolás!- az, hogy a sofőr hirtelen meghalt és mire a kocsi nekiszaladt a korlátnak, már csak egy halott embert rántott magával a hullámsírba.
A híd korlátját is megvizsgálták. A műszaki szakértők szerint az ilyen öntöttvas-kortát nem bírhatja ki egy ezerötszáz kiló súlyú, nyolcvan kilométeres sebeséggel nekirohanó motoroskocsi lökését.
A boncolást kedden délelőtt Kenyeres, Minich és Dietrich professzorok végzik el. Ekkor fog kiderülni, hogy élve vagy halva zuhant-e a Dunába Taska János gépkocsivezető? A vizsgálat során egyébként a taxamérőt is széjjelszedték. Megállapították, hogy a foglaltat jelző zászló a zuhanás következtében görbült le és a számsor teljesen mozdulatlan maradt. Ez végképpen beigazolta azt, hogy a kéktaxiban nem voltak utasok.