A magyar teherautógyártás rövid ideig élvezte a konjunktúra áldásait.
Fennállása óta a legkülönbözőbb nehézségekkel küzdött, majd néhány évvel ezelőtt teljesen megszűnt. Aztán a teherautógyárak: a Győri Vagóngyár, a MAVAG csupán készleteik értékesítésével foglalkoztak.
Most jelentős esemény készül a hazai autógyártásban.
A Magyar Állami Vas-, acél- és Gépgyárak berendezkedik teherautó gyártására. Modern, olcsó, könnyű típusú teherkocsikat kívánnak gyártani és ebből a célból a legmodernebb felszereléssel látták el a gyárat. A szükséges új gépeket már be is állították, a gyár többi üzemeitől valósággal elkülönített csarnokokat szemeltek ki a teherautógyártás céljára. A terv az, hogy naponta kihoznak egy kocsit.
A Győri Vagóngyár szintén programmjába vette a teherkocsik folytatólagos gyártását. Magyarországon ennek a könnyű típusú, erős és olcsó teherautónak megvan a piaca. Hozzáértők szerint évi 5-600 teherautó beállítására lehet számítani. Az új gyártási programm sarkalatos pontja, hogy a kocsikat versenyképes áron hozzák forgalomba és gondolnak arra is, hogy Kelet piacain az export terén is megpróbálkoznak modern, könnyű kocsikkal.
Személyautó gyártásáról egyáltalán nincs szó.
A hazai teherautógyártásnak ilyen módon való fejlesztése nagyban és egészben megfelelne az intenciónak, amelynek Schimanek Emil műegyetemi tanár, az Országos Közlekedésrendészeti Bizottság elnöke, hangot adott az illetékes tényezők előtt a multban.