A Déli-pályaudvar jelentősége, forgalmi felhasználhatósága évről-évre csökken.
A fej-pályaudvarmegoldások vasuti szempontból egyébként is nehézkesek, nem előnyösek, nemzetközi vonatok fogadására teljesen alkalmatlanok. A szerencsétlen beékelődés következtében is már hosszú idő óta követeli Buda a Déli-pályaudvar kitelepítését.
Vasuti szakkörökben most igen érdekes és már első pillantásra is komolynak ítélhető tervről terjedtek el hírek. Arról van szó, hogy a Déli-pályaudvart megszüntetnék, Kelenföldnél a vonalak kizárólag az összekötő híd irányában futnának és ebben az irányban, a Boráros-tér magasságában a budai-lágymányosi oldalon egy átmenő pályaudvart létesítenének. Legalább talán a berlini, friedrichstrassei pályaudvart lehetne hasonlítani ehhez az átmenő állomáshoz, melyet a közönség könnyen megközelíthetne.
Az új, praktikus, modern pályaudvar költségeinek a fedezetére módot lehetne találni a Délivasut felszabaduló területének értékesítése révén. A mai idők semmiesetre sem alkalmasak olyan átrendezésekre, amelyek horribilis költségekkel járnak és amelyeknek a létjogosultságáról legalább is vitatkozni lehet. A keleti pályaudvar állítólagos kitelepítési tervére vonatkozik ez a megjegyzésünk.
Budapestnek igenis nagy előnye, hogy főpályaudvarai bent vannak a város szívében.
A megközelíthetetlen, külvárosi távolságba helyezett pályaudvar, mint ideális elhelyezés, világszerte megbukott, ezen már túl vagyunk. A Keleti pályaudvar stílusos, praktikus átalakítása egyébként a közelmultban fejeződött be. Ha nem is ütötte meg ehhez a munkához a MÁV a nagydobot, meg kell mondani, hogy a Keleti pályaudvarra alig lehet ráismerni. Fővárócsarnokának ragyogóan világos, levegős, ötletes átépítése után.
Budapest friedrichstrassei pályaudvara pedig megépülhet igen hamar, ez csak elhatározás és energia kérdése.