A rádió gyorsiramu fejlődése a repülésben is nélkülözhetetlenné tette a drótnélküli hirszolgálatot. Ma már komoly utasszállító gépet rádió adó-vevőkészülék nélkül el sem indítanak. A légköri viszonyok állandó és pontos ismeretében a pilóta rengeteg olyan megpróbáltatás elől mentheti meg utasait, amelyek azelőtt túlnyomó részben súlyos szerencsétlenséggel jártak.
Sem a köd, sem a sötétség nem akadály ma már a repülés útjában, mert a tájékozódás hovatovább kizáróan rádió útján történik s a kiküldött hullámok szinte sínszerűen vezetik célja felé a gépet. Naponta újabb és újabb találmányok születnek a technika e legfrissebb és jól fizető területén s a sok között most mégis a legegyszerűbb felé fordult a figyelem. A kereskedelmi repülök, s természetesen a hadirepülők is pompás adó-vevő-gépekkel röppenek fel a magasba.
A kisebb sportrepülőgépek azonban mindeddig nélkülözték a nélkülözhetetlen barátot, a rádiót, mert nem volt megfelelő szerkezet, amivel állandó összeköttetésben maradhattak volna a földdel. Az ilyen mind gyakoribbá váló sportrepülések nem engedhették meg maguknak azt a luxust, amit egy teljesen felszerelt rádióberendezés súlyban és árban jelentett.
A régóta hiányzó egyszerű, minden komplikált kezelés nélkül is pontosan és megbízhatóan működő könnyű kis rádió vevőgépet végre is sikerült megfelelő alakba önteni úgy, hogy gyárak e nagyon is fontos, ám igénytelen apróság nélkül újabban nem is engedik ki a gépet a forgalomba.
Egyetlen gombbal kell szabályozni, ami a pilóta kezeügyébe esik. A térfogata nem nagyobb egy szivaros doboznál, mindössze lámpa dolgozik benne de az összes áramszükségletét a repülőgép motorja szolgáltatja.
A pilóta a szokásos repülősisakban hordja a miniatür kis fejhallgatókat és így a mozgásszabadsága minden tekintetben biztosított. Az anyaállomásról állandóan felfoghatja legfrissebb híreket, tájékozódhat a közelgő viharról, a különböző levegőrétegek elhelyezkedéséről, semmi sem éri tehát meglepetésként, a gép vezetése nincs az időjárás kényekedvének kiszolgáltatva.
Amellett a gép ára nem haladja túl egy normális háromlámpás készülék árát. Hasznos barátot kaptak tehát a repülők a technikusoktól s bizonnyal csökkenni fog a repülő balesetek száma is emiatt.