Az elmult félhónap alatt a filmdömping tüzijátékszerű bravurokkal lepte meg a budapesti publikumot. A tüzijáték sokszor tündérien szép volt, sokszor azonban vak volt a töltés, csak durrogott, de semmit se láttunk.
1. HELL MEG A NŐK. Vicki Baum regényéből a legkétségbeesettebb erőlködéssel sem lehetett jó filmet csinálni, Simone Simon kitünő szinésznő és jók voltak még a tiroli hegyek is.
2. LILIOM. Molnár Ferenc világhirü legendájának főhőse Charles Boyer félelmetes és szuggesztív Liliom volt, Madelaine Ozeray (Julika) is sokáig emlékezetünkben marad. A többiek belefulladtak Fritz Lang nagyon tehetséges rendezésébe.
3. DON JUAN MAGÁNÉLETE. Százszázalékos film, ötvenszázalékos főszereplő. Az öregedő Don Juan berzenkedteti kakastollait, de az idő száll és... elég volt Douglas Fairbanksból! Ez a világ egyik legszebb filmje lett volna egy Frederic Marsh-sal például. Igy is jó, de milyen jó: Biró Lajos meséje, Korda Sándor rendezése. Mit tudnak ezek ketten! Azonban az üdvösséghez ezeken felül fiatalság is kell. Don Juan fiatalsága, illetve egy fiatal Don Juan!
4. NANA. A gombot hagyták meg Zola kabátjából. Nana itt olyan erkölcsös (egy-két kis botlásától eltekintve), hogy akár a Sacre-Coeurbe is felvétethetné magát. Anna Sten ragyogó szépségével felülmulja az utóbbi hetek összes női sztárjait.
5. CELLINI. Egy renaissance-szatira a nagy Cellini szerelmeiről. Nagyon szép film. Frank Gordon legalább olyan szinész, mint Laughton.
6. TAVASZI PARÁDÉ. Gaál Franciska új filmje. Új színekkel és új szívhangokkal, amelyek a legnagyobbak közé emelik. Ez előtt a film előtt le kell venni a kalapot. Le kell venni Bolváry Géza előtt, Vaszary Piri előtt, Paul Hörbiger előtt (aki igazi Ferencz József) és Joe Pasternak előtt, aki az egész világ előtt bizonyítja, hogy mégse csak cigányok laknak Magyarországon.
7. FOLYIK A TÁNC, FOLYIK A VÉR. Grandiózus revü, amit nem elég egyszer megnézni.